Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 27 oktober 2009

Nu är det bevisat

Det är lättare att ha mer än ett barn. I alla fall om det andra barnet inte är ens eget och de inte träffas så ofta. I dag har vi haft L här hela dagen. I stället för att gå på dagis fick hon komma hit och leka. S och L hade precis så kul som vi hade hoppats och S har varit MYCKET roligare än i går. Vi har nog också varit mycket roligare än igår, om jag tänker efter. Vi har både gjort sånt som var kul för barnen och sånt som var viktigt för oss. Som att gå på Bauhaus och byta elementet vi köpte i går (det var en buckla i det. När vi kom hem med det nya, fattades det fötter, så R fick åka dit en gång till!).
L var så försynt och jag var nog lite läskig. Jag är inte van vid att vara läskig, så jag fick tänka mig för så att jag inte blev ännu läskigare. R fick nästan vara hur läskig som helst, men honom har hon ju träffat lite fler gånger.


Här kommer dagen i bilder:














Löv är kul (undrar vem som tyckte det var roligast).
Du kan inte ta oss!!!

Här har vi tjejer som gillar att klättra.

Pappa R gillar att mata duvor i parken.

Tittar på film på ICA.

Hänger på en fullproppad vagn (R skyllde inköpen på att det är höstlov).

Efter ICA åkte vi hem igen och åt korv. Efter det var det inte lång stund tills mamma M skulle komma. Naturligtvis lekte de bäst på hela dagen just då, när de snart skulle skiljas åt. Men det är ju kul att ha det i minne.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vad härligt! Att S var på bättre humör, att ni fick saker gjort och att de lekte bra :)
Kram!

En häxa på Vift sa...

japp, det är faktiskt lättare att ha flera än ett, så är det. :)

Orchid sa...

Så härligt med små barn!
Kram!

Mia sa...

Men åh vilka härliga bilder, tack för att jag fick kika och vara med lite i efterhand. Ser toppenmysigt ut! :)