Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 1 oktober 2009

Fantasin är det inget fel på


I går kväll satt vi i soffan. Jag, S och R. Jag satt med laptopen och S satt och gosade med sin nyss hemkomna pappa. Lyssnade så där med ett öra på dem. Uppfattade att S satt och "läste" Bamsesaga. Vi brukar ofta läsa ur den på kvällarna. En så där Bamsebok med mer text, än bilder, så att barnen kan somna in lite lagom skönt under läsningen. R fnissade till och då tittade jag upp lite mer noga. Inte satt hon med Bamseboken, inte ens med en tidning. Hon höll ju i en "gåva" jag fått tidigare på dagen, av två välklädda kvinnor som ringde på dörren. Jag tror dock att jag tycker att S hade mycket mer vettigt att berätta, än det verkliga innehållet.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Du ser, ibland kan man få användning för sånt man aldrig tror man kommer använda :)
Hoppas att du har en bra dag!
Kram!

Orchid sa...

Vi får väl se vad hon läser när hon KAN läsa! Hoppas litet roligare lektyr!
Kram!