Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 18 oktober 2009

En riktig hederlig slösöndag


Har egentligen inte hänt så mycket alls i dag.
Startade med söndagsfrukost. T fixade bacon och äggröra. Efter det hängde jag i soffan och läste ut min pågående bok "Kvinna i grönt" av Arnaldur Indridason - rekommenderas varm och än mer boken jag läste innan; "Glasbruket", av samma författare.

F hade sovit hos en kompis och tillbringade hela dagen i dag på äventyrsbad med den familjen. P och T gick till en gemensam kompis och vi andra gick ut i parken. Det var solsken och faktiskt riktigt skönt i lä. Jag satt och slöade och drack kaffe medan R gungade S. Sen gick vi in. R skulle fira sin kompis Å, som fyller år idag. Han tog med sig S dit och jag låg i soffan och tittade på förra veckans "Wallander" och hade det lugnt och skönt. Ingen storslagen söndagsmiddag i dag, de flesta var ju borta. Nu sover tre av barnen och vi andra kollar Parlamentet. En hederligt slösöndag helt enkelt.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Det är skönt med slösöndagar! Tänk så många söndagar det är full fart hela tiden!
Kram och trevlig vecka på er alla!

Jenny sa...

Vad skönt att bara ta det lugnt en dag. Det ska jag också göra nån dag snart, tror jag.
Kram!

Miss Mess sa...

Söndagar är till för att slappas på - det har Gud sagt. ;0)