Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 28 september 2009

Underbara barn.

Jag är med i en tävling inne hos sus. Reglerna säger att jag ska länka och det gör jag så gärna. Om ni inte vill, eller hinner tävla, så läs i alla fall inlägget och kommentarerna, för det handlar om roliga och pinsamma barnhistorier. Jag har skrattat en lång stund.

Mina egna barnstories har jag förövrigt samlat under etiketten "roliga uttalanden" (använder samma till detta inlägg).

Själv bidrog jag med följande (jag har nog haft med dem här tidigare):

Vi var i väg och grillade precis bredvid sjön en vinterdag. Vi ville inte att barnen skulle gå ut på isen(och tjatade kanske en del om det). I bilen på vägen hem gav T ( då 6 år) sin förklaring till storebror om varför: "Man kan ramla på isen och fastna med tungan och dö". Storebror fnissade lite och fick till svar: "Det förstå du väl att om man ligger där alldeles ensam och sitter fast med tungan, så får man ingen mat och då dör man".

Den här skrattar vi ofta åt hemma:
F, då 3år (nu snart 14)hade varit och lekt med grannbarnen. På kvällen sprang han omkring med två strumpor på varje axel och skrek "Bettan, Bettan". Vi bara tittade på honom och undrade vad han höll på med. Frågade dagen därpå vad de hade lekt hemma hos dem. Jo, de hade tagit handdukar, som mantlar och lekt Batman

1 kommentar:

Orchid sa...

Inte så lätt att uppfatta vad lekarna heter när man är liten!
Kram!