Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 8 september 2009

Mysmåndag

Mormor har tagit kort på S (i söndags)



Jag hade ju tagit semester, för att kunna umgås lite extra med lilla mamma.
När vi hade sparkat storkidsen till skolan och lämnat S på dagis drog vi på shoppingrunda. Först på agendan stod Plantagen, där vi handlade blommor till balkongen (se nedan och den och här till höger). Jag köpte även lite ljuslyktor till fönstret i vardagsrummet. Efter det gick vi en snabbis på IKEA, för att köpa gradinstänger. Självklart hittade vi lite annat där också (vad annars) och Mamma fick med sig en orkidé hem, som brukligt är vid stockholmsbesök.
Efter det var vi rätt slut och hungriga. Handlade med oss sushi hem och åt på balkongen:Sen var det dags att inreda balkongen. SÅ kul att få lite blommor där. Mamma hade inte rätt objektiv på (hon hade makroobjektivet för att ta närbilder), men det blir ju så mycket bättre bilder med kameran, istället för mobilen, så jag tar den bilden i alla fall:

Mitt blomhörn på balkongen

S tjatade redan på morgonen om att Mormor skulle hämta henne, men när vi kom så ville hon inte alls gå hem. Så mycket för att man gör sig till och hämtar tidigt ;) På kvällen kom både min syster och bror hit. Syster bor ju också uppe i Norrland, men har den fördelen att hon ibland jobbar i Stockholm och det råkade falla sig just nu. Inte ofta Mamma träffar alla sina barn samtidigt, så det var ju en riktig fullträff. Middag i vardagsrummet med mat och småprat och tända ljus. P satt och mös bredvid Mormor och upphävde sin stämma"Vad trevligt vi har det". Han är för söt just nu.

R gick på föräldramöte och kom hem med sammanfattningen "Samma visa som varje år, uppblandat med lite mer alcogel"


På dagis hade alla gjort varsit självporträtt på en stor tavla. S är tydligen Pippi med ett öga ;)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vad superfint du får på din balkong! Kan inte du komma och fixa min sen så att jag överlever utan tomten ;)

Kram!

Dammråttan sa...

Jag kommer hemskt gärna och inreder din balkong! Först läste jag tomten, som i jultomten ;)