Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 12 september 2009

Hösten är här


S sanerad - det hade sett för makabert ut annars.


Hösten som kan vara så där alldeles underbar, som den är just nu. Med varma klara dagar och ljumma kvällar. Ändå ett stråk av lite svalare, som kommer mer som en aning, än att man fryser.
Den har också med sig de eländiga sjukorna. Inte bara svininfluensan, som de flesta verkar tro är det enda som kan drabba oss nuförtiden, utan förkylningarna, små som stora och helt vanliga influensor, som inte är mycket roligare än "den fruktade" de heller.
Sedan klockan tre i natt har jag sovit med en febrig liten hand i min. Eller, det tog ett tag innan både jag och innehavaren somnade om, men handen låg likväl i min. Det är S såklart. Hon sa till sin pappa direkt de kom innanför hemmets dörrar i går att "Pappa, jag måste få sova" och så gjorde hon det. Klockan var inte ens fem. Hon har bara vaknat för att kissa (på kvällen) och för att äta lite (vid tre). Sen vaknade hon och sa "mycket snor" vid sju. Bara det att "mycket snor" var näsblod, som pulserade så det kom genom både näsa och mun. Febern verkar hon nästan ha sovit bort.
Mår inte så där rasande bra själv heller. Seg förkylning som ligger på lur. Går hem på kvällarna, helt säker på att nu blir jag sjuk, men det funkar ändå att gå till jobbet. Idag lördag stänger vi ju tre. Hoppas på att jag ska orka med det passet och sedan ska jag bara vila resten av helgen.

Önskar er alla en trevlig helg, mer sol och mindre baciller.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hoppas att både du och S kryar på er! Vi har haft våran dos av höstförkylning nu tycker jag men det är väl bara början...
Kram!

Orchid sa...

Hoppas lilla S snart är bättre!
Här uppe har min svärson lunginflammation. Undrar just om det är svin...? Just nu vill jag inte träffa dom så jag är hemma och bakar idag!
Kram!

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Hoppas att du klarar dig ifrån både förkylningsutbrott och "den fruktade"

Himla söt S är, sjukdom till trots:.))