Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 20 september 2009

Hästarnas hus


I det här fina huset har S alla hästar flyttat in. De rosa gröna och greddiskära hästarna, som allihop går under namnet "Lina" och har femtioelva hårspännen i sina ännu mer färgglada hår. Hästhuset följer numera med överallt. Oerhört praktiskt faktiskt. Här var vi på väg till pizzerian och väntade på Pappa. Lägg märke till hur fint hon har dekorerat sitt hus. "Titta Mamma vad fint. Jag har gjort prickar på mitt hus" "Å, så fint min dotter och stöt-tåligt också, med möbeltassarna, som skulle sitta under de nya matsalsstolarna minsann".
När hästarna följer med på pizzerian får mama och pappa äta upp sin mat, utan att jaga sin dotter ut på vägen. Fast igår var det bordsduken, som blev dekorerad med de färgglada hårklämmorna. Det gick bra det med. Sen sorterade hon in dem i varsin klänningsficka, alla "pojk-klämmor" i den ena och alla "flick-klämmor" i den andra. Det är som sagt mycket tankar om pojk och flick just nu. Att pojkar oftast inte vill ha hårklämmor alls, tänker inte jag vara den som upplyser om. Lite naivitet och barnslighet kan hon väl få ha kvar...

4 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

sortera in pojkar och flickor är ju en naturlig del i utvecklingen, det visar ju på medvetenhet hos henne att vi är olika och det tycker jag är bra. För det är vi ju.
Jag har ju aldrig varit mycket för det där att man ska vara könsneutral till extrem-gränsen, för vi är utrustade olika vi kvinnor och män och det fyller ju sin funktion för att vi ska komplettera varandra.

Sen var det ju väldans smart att låta hästhuset följa med när man vill ha en chans att äta i lugn och ro. :)

Jenny sa...

Vad fint hon har gjort ;)
Praktiskt att ha en sån där grej att ta med när man t ex ska ut och äta. Nåt jag måste införa tror jag. Fast mina är typ intresserade av samma sak i fem sekunder så det skulle nog inte funka.
Kanske var lite otydlig igår i bloggen, huset på bilden är huset där min lägenhet ligger.
Kram!

Dammråttan sa...

Häxan: Jag håller med dig. Det ÄR skillnad och ska så få vara, men skillnaden ligger inte i vilka färger man gillar, eller att man leker med rosa hästar, eller spindelmannengrejer. Det är mer det jag vill komma åt. Jag vill att hon ska känna att hon kan tycka om precis vad hon vill, men att hon är tjej i alla fall, jag blir så ledsen när folk talar om hur man _ska_ vara för att man är tjej eller kille, eller ännu värre, vilka färger man _ska_ gilla. Är könsrollerna så osäkra så att det hänger på det, så vete tusan var världen är på väg, men så känns det ibland. Men att bli extrem åt andra hållet är inte riktigt min grej det heller, tänkte mer att det ska få vara okej att sätta brorsornas hår fullt med klämmor, utan att det är tabu på nåt vis - sen att de kanske inte vill gå ut med det är ju en annan sak ;)

Jenny: Jag tänkte efteråt, att det kanske kunde vara så, men det verkar ju alldeles toppen ju!!

Orchid sa...

Låt henne vara ovetande om det där med pojk och flick! Tids nog trillar slanten ner och då kan det bli väldigt jobbigt när det slår över till 150 % till rosa och glitter!
Kram!