Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 25 september 2009

Fortsättningen på födelsedagen

Efter att ha läst Mammas blogg, upptäckte jag att jag hade missat ett paket från henne. Det fick han till sin stora förtjusning när han kom hem i stället. Helt salig packade han upp EN DRÖMFÅNGARE. Till historien hör att storebror T har haft drömfångare i flera år, två stycken till och med. Han tror stenhårt på dess förmåga och lillebror har faktiskt fått låna den ena vid olika tillfällen, för att kunna sova. Men nu har han alltså fått en alldeles egen. En väldigt stilig till på köpet.
Till middag hade det önskats pannkakor. Tårtor är ju brukligt vid födelsedagar. Eftersom den här mamman inte är riktigt i form just nu, så kom jag på den briljanta idén att slå två flugor i en smäll och gjorde således pannkakstårta.
Farmor kom på en snabbvisit, med paket med urcoola kläder. Sen hastade hon vidare, skulle på middag och ville inte bli smittad av våra baciller.
Popcorn stod också på önskelistan och filmstund. Storebror T fixade myshörna i sitt rum och jag fixade popcornen . Med mycket smör. Har de inte värre önskemål, så kan man ju tillgodose dem.
Nu: Doobidoo!

3 kommentarer:

Ullis med tre sa...

Vilken härlig unge.

Anonym sa...

Så spännande med en Drömmfångare. Det hade jag velat ha, för att inte tala om pannkakor...
Gott men det är man värd när man fyller år

Hurra säger jag i efterskott

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid (v.40+) sa...

Åh, måste ju gratta då såklart! Och sedan var ju drömfångaren helt otroligt häftig! Det är en väldigt vacker gåva... skall jag nog ge till någon speciell:.))

Tack snälla för dina reflektioner också -skönt att läsa att det inte bara är jag som blir less på alla dessa telefonsamtal;.))