Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 15 september 2009

En ledig dag

Ledig dag. Förutom att jag sanerade köket, så blev det faktiskt inte mycket gjort alls. Jag går fortfarande runt och är så där trött och hängig hela tiden. Börjar allvarligt fundera på om jag ska gå och kolla om jag har någon brist, eller nåt. Är så trött på att vara så här hela tiden. Men det var inte det jag skulle gnälla om. Här kommer istället dagen i ord och bilder:


Medan jag var i köket "satt" S och såg på barnkanalen. Jag satte mig och surfade en stund. Då fick hon tydligen något slags rastlöshetsutbrott och började kasta papper och röja runt. Jag blev arg och sa åt henne att städa upp. Hon tjurade ihop totalt och tankarna på "Lotta på Bråkmakargatan" var inte långt borta. Till skillnad mot Lotta kom hon däremot till sans och plockade ihop allt och slapp flytta till "tant Berg".

F hade halv hemarbetsdag och jag hade utlovat sushilunch, så vi gick till centrum.


Jag hoppades på att S, som knappt velat ha mat sedan i fredags skulle äta, eftersom hon älskar "kinaris". Det började bra:

Men efter två tuggor tog det stopp och sedan petade hon mest i sin mat. Kycklingen smakade hon inte ens på.

Testa pinnar var kul, men hon fick ju inte i sig mer för den skull:
Efteråt skulle vi till biblioteket. S var naturligtvis tvungen att testa ALLA åksakerna utanför Burger King. Den elaka mamman har sldrig någon peng i plånboken (även om jag har det så skulle jag aldrig erkänna), men det räcker med att bara sitta i dem, för att göra henne nöjd (en fördel med att vara konsekvent i såna lägen):



F fick en ny klocka. För rättvisans skull fick S också välja någonting. Den nya S valde en rosa tiara (Jag har inte riktigt vant mig än, men det är rätt kul):
Naturligtvis tyckte hon att P skulle vara prinsessa, när han kom hem från skolan:

Vi hade köpt fikabröd på torget, som vi avnjöt i köket. S, som inte ätit bröt ihop hela tiden "Jag vill ha bulle" "Jag vill inte ha bulle" Sen när vi skrattde åt nåt "Jag vill också skratta"osv osv, så har det varit hela dagen. Det är inte lätt. Jag insåg att även om det är kort dag i morgon, så kommer hon inte att orka, så jag ringde jobbet och sa att jag inte kommer.

T dreglar över fikabordet.
På kvällen var det läxläsning. Man måste passa på de dagar man är ledig. P bröt ihop typ hela tiden. Jag höll på att bli galen. Ingenting dög. Till slut koncentrerade han sig och fick ihop meningarna han skulle skriva och nu har han och S gått in för att se på film i sitt rum.
T är på fotbollsträning och R är med F och kollar dator. Lugnet har lagt sig över kaoshemmet en liten stund. Känns rätt skönt att vi blir hemma i morgon med, även om det är så otroligt typiskt att jag tjatade till mig en kortare dag och så är hon "sjuk". Den enda korta dagen på hela månaden + att det ju faktiskt blir väldigt mycket färre vab-timmar nu, om man ska tänka på det, men det är lite svårt att låta bli.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Känner igen det där med att äta dåligt när de inte är helt friska. Min S är helt omöjlig.
Annars verkar ni haft en rätt skön dag trots allt!
Ja synd att vi inte bor på samma sida stan, lekplatser är vår favorit ;)
Kram!

Orchid sa...

Hoppas lilla S är pigg snart igen! Så även hennes mamma!
Kram!