Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 18 augusti 2009

Titta Mamma, ett S!

På pannkakor måste man ha keso och bananer, så vi var in på Konsum för att köpa två stycken. De är så dyra där att jag inte ville köpa fler (speciellt inte som jag köpte igår, som ligger i bilen...)

Dagen idag har hittills varit rätt oproduktiv. Har haft fyra barn hemma, varav ett supergnälligt. Började tömma lite kartonger, men insåg att jag behövde fler hyllplan och att det inte var så stor idé att sätta in glasen i skåpen om det inte blev bra från början. Sen har jag iofs tvättat två tvättar, kört lite disk och sanerat i köket, men resten av hemmet är skit. Vi for till IKEA igår och köpte mer garderob och lite bokhyllor, det måste ju bli plats för att sätta upp dem, men jag vet inte var jag ska börja. Känns som moment 22, vi behöver platsen i hyllor och skåp, för att komma iordning, men samtidigt måste det ju bli lite ordning för att få upp skåpen.
Alltså tog jag kaffetermosen och det yngsta barnet och gick ut i parken i stället, för träff med C och R&R. Sen gick vi hem och stekte pannkakor. Nu är de uppätna och jag måste börja någonstans. Så jag önksar mig fokus och inspiration TACK! Och ett glatt barn, som inte säger Maaamma, med gnällig röst hela tiden. Just nu leker hon så fint i badet en stund, så det är väl bäst att jag passar på...

1 kommentar:

Orchid sa...

Ibland är det så skönt att stänga dörren om skräpet, låtsas att det inte finns och gå ut och göra något roligare!
Kram på er!