Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 1 augusti 2009

Tigrar och finbesök

"Men I", sa jag igår, när vi strax skulle gå hem. "Det var längesedan vi hade Eric på besök". "Ja", sa I. "Det har du rätt i, det måste vi ändra på". Sen tänkte jag inte mer på det. Gick hem och satt på balkongen med R och hans lillebror J. Tömde några flyttlådor, när jag egentligen skulle sova och gick till sängs för att, som jag trodde, få en natts god sömn. Sånt ska man nu aldrig tro och egentligen vet jag inte varför jag inte lär mig.

MEN -När man sovit uselt pga diverse orosmoment (läs P), vaknar stel, orörlig och dödstrött med ögonen nere vid knäna. Går till jobebt och tänker: "O shit, hur ska jag orka det här?" Då är det helt fantastiskt att öppna dörren till butiken och mötas av Eric. Min och I:s gemensamma nämnare, har vi komit på. Det är många trötta morgnar, som har räddats av just honom, men just nu var det alltså längesedan. I kom naturligtvis ihåg vad jag hade sagt igår och hade dragit ut stereon i butiken med min favoritmusik på högsta volym. Inte kan man bry sig om sin trötta nacke då, eller de påsiga ögonen. Leendet blev stort bara jag gläntade på dörren. Underbart att ha såna jobbarkompisar!



Tyvärr hittade jag inte en video från den underbara skivan "On Display", som är den vi har på jobbet. Eller jo, det gjorde jag, men det visade sig vara ett hopklipp av hans låt "Wish I" och bilder på halvnakna asiatiska flickor ;)

Kom hem och möttes av en uttråkad S, som hade ritat femtioelva teckningar och gjort bollar av dem, samt ritat sig själv till "tiger" för att "jag kan inte skrämma alla drakar annars". Den tråkiga mamman tilldelade henne en papparskasse för "bollarna" och stoppade sedan barnet i badet.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Vilken blick när hon visar upp sina tigerprickar! Företagsam liten tjej, eller hur? Men go´!
Kram!

En häxa på Vift sa...

*skratt*
hon är ju härlig. :)
Kreativiteten kan man inte klaga på ialla fall.