Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 15 augusti 2009

Nu regnar det

Men hela dagen sken solen från en blå himmel. Även kvällen, då det enligt tillförlitliga källor skulle regna i förorten, var det molnigt, men uppehåll. Viktigast av allt var ju dock dopet och då var det strålande vackert väder. Bilder från just den stunden har jag inte, av förklarliga skäl, eftersom jag var i högsta grad medverkande. Finns en del bilder på R:s blogg och så har jag bett svägerskan C skicka lite bilder, som jag tänkte visa en annan dag. Förutom att hon satt på rätt plats för att kunna ta bilder, så är hon fantastiskt duktig på det och eftersom man nuförtiden kan se bilderna direkt, så vet jag att hon har några riktiga guldkorn.

Känslorna från dopet är överväldigande. Det var så fint att få vara delaktig i ceremonin och att få ta emot denna underbar varelse ur prästens famn efteråt. Att vara delaktig i denna värme och glädje, som omfamnade oss alla. Så otroligt vackert. Tack K&H för att ni valde just mig. Jag känner mig så glad, stolt och utvald.

Här kommer dagen i de få bilder jag fick till med min mobil:

Mina pojkar fikar, efter cermionin

S fikar


Svåger H provar outfiten inför kvällen. Det är 60-talstema på festen de ska på.

Festens coolaste brud E provar R:s glasögon


H hjälper V öppna sina presenter


K provar sin outfit inför kvällens 60-talsfest


Här har H modifierat lite. Tagit bort peruken och lagt till halsband + "är du glad att se mig"-attribut (kanske inte riktigt framgår, men han har ett par strumpor i byxorna).


Mina lila pojkar på väg till bilen, efter dopet.


På vägen hem åkte vi till ICA och köpte kräftor. Det skulle ju bli regn, men trots hotande moln klarade vi oss igenom en hel kräftskiva.


E&A var inte riktigt klädda för en molntung kräftskiva, men fick låna lite (för stora) kläder.


En lycklig T


Så dök min glada tonåring upp (han log senare, men jag har lovat att inte avslöja honom, så säg ingenting).

Efter diverse menings skiljaktigheter och direkta slagsmål, är S&R sams och sitter och diskuterar livets allvarligheter.
Enligt de tillförlitliga vädergudarna skulle alltså regnet falla sjutton nollnoll i förorten, men den höll sig stången till tjugoettnolltvå, då vi precis klivit innanför dörrarna och en helt fantastisk dag hade fått ett fantastiskt slut.


3 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken härligt dag! Hoppas att ni får en lika fin dag idag.
Kram!

Orchid sa...

Så roligt att dagen blev riktigt lyckad! Och att ni slapp regnet! Det är ju roligare att ha party utomhus om det är uppehåll!
Kram på er!

En häxa på Vift sa...

ska inte avslöja dig, lovar. *nickar bestämt*

härlig dag ni verkar ha haft ialla fall. :)