Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 13 augusti 2009

En resa till "Berget" tur och retur och möbelköp i ösregn

Jag hade förberett S på att vi skulle på utflykt i dag, men när hon frågade om hon fick följa med till berget, fattade jag ingenting. Tills det klickade "Sundbyberg" - såklart. Fritids är stängt, så P skulle med och T är förkyld igen (undrar om han någonsin var bra egentligen, eller bara ville gå på fotbollsläger) så han hakade också på. Vi kom lite tidigt och sprang in på Åhléns. Där hittade jag underbara Pippi-kläder till S och killarna hittade kläder på reastången. T hittade både en wct-jacka i knallrosa och en rosa t-shirt ("Ååååå kan jag få, jag struntar i att det är på tjejavdelningen" Fast t-shirten hittade han faktisk på killavdelningen - det finns hopp). Sen var klockan halv tolv och det var dags att träffa lillebror J för lunch. Blev på en foodcourt, så alla kunde välja vad de ville. Ungarna var rätt hopplöst jobbiga, men lunchen blev trevlig och jag fick höra lite om Londonplaner och annat mellan förmaningar och spring runt bordet. Till slut tror jag alla åt av allas mat.
Efter lunchen och avskedet av J (han jobbade ju) ville jag tillbaka till Åhlèns för att kolla lite på badrumsprylar och pajfprm mm, men då hade ungarna helt tröttnat på shoppandet och det var mest jobbigt. R fick sin pajform i alla fall och lite annat. På tåget bytte ungarna snabbt till sina nya kläder (se ovan).

S har blivit en riktig liten klätterapa

Hemma igen gick vi ut i parken och träffade C + kids och lite andra. Sen var det dags att hämta R på jobbet, för ett besök på Mio (IKEA fick står tillbaka denna gång.) Vi köpte ett matbord med 6 stolar i paket. Precis när vi skulle kliva utanför dörrarna öppnade sig himlen. Som tur var brukar just det där ilskna regnet ge med sig efter en kort stund, så det gick bra i alla fall. Sen åkte vi hem och åt och började skruva. Fick ihop bordet och en stol som blev sned, så vi gav upp. Fortsätter - när vi är lite piggare.


3 kommentarer:

Orchid sa...

Fina kläder till kidsen! Riktigt snyggt!
Att ni fortfarande orkar skruva möbler! Det har ni ju gjort i veckor! Fast det blir väl fint till jag kommer!
Kram på er!

Dammråttan sa...

SKruva möbler är rätt okej, det är resten som är jobbigt. Som var man ska göra av alla saker.
Fint och fint. Beboligt i alla fall, hoppas jag på ;) Skulle behöva en veckaledigt helt ensam och bara plocka och fundera över var allt ska vara, så att man inte bara ställer saker i garderober mm, för att bli av med det.
Vi längtar så tills du kommer. Killarna håller på att fundera ut bästa sovarrangemangen (jag har dissat förslagen med "Mormor sover i min säng, med mig" kändes lite trångt).
kram

Orchid sa...

Vem skulle jag i så fall dela säng med? Fast jag tror att varken jag eller den ädle/ädla skulle sova något vidare! Vi kanske får svårt att vara trevliga då! Det påstås från barnen här att jag snarkar, fast det märker jag inte själv.
Det löser sig nog!
Kram!