Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 2 augusti 2009

Den perfekta flytten

Allt var i kartonger och välorganiserat. Många som hjälpte till och därmed klart på ungefär tre timmar! Jag hade ordnat med F och hans kompis J att vara barnvakt, men som det nu nu är med tonåringar, så kom de inte riktigt direkt. Alltså var jag ute med vår S och deras R ett tag. Inte en sak de kunde enas om. De är verkligen inne i en riktig avig period båda två. Ändå vill de ses hela tiden och när de blev osams ville S bli sams, trots att hon sagt Bu om R sa Bä HELA dagen och han precis hade givit henne en rak höger. Sen ramlade R och skrapade upp hela armbågen, precis när vi skulle gå och fika. Det gick ganska bra tills jag sa att vi skulle gå till Mamma, för då skrek han så att till och med hans mamma undrade var det var för unge som skrek ;) Ett par bullar och lite festis gjorde dock susen för både armen och humöret och sen kom storkillarna och var fantastiska barnvakter i ett par timmar och jag tror faktiskt att småglinen höll sams en stund.
Själv hann jag bara bära ett par småsaker (ville ju inte vara med på de stora pga nacken/ryggen), sen fann jag min uppgift då lill-R började trilskas och jag såg paniken i C:s ögon, eftersom hon inte riktigt hade tid att ta hand om en trilskande bebis och varken Mormor, eller jag dög. Men jag tänkte som så att antingen somnar han, eller så får han skrika och så gick jag på långpromenad. Efter 5 minuter sov han och jag gick och gick. Så fort jag var tillbaka och stannade vagnen, så vaknade han. Men eftersom jag möttes av nyss nämnda Mormor med de oväntade orden "Det här är sista rundan", så gjorde det inte så mycket.
Här slappar en del av flyttgänget efter avklarad flytt och efterföljande obligatorisk flyttöl, samt korv med bröd. Korven var tänkt som paus, men då var de ju redan klara. S har tagit plats i G:s knä, som om hon aldrig suttit någon annanstans.


Efter flytten var både lill-R och stor-R trötta och upp-och-ner. Mamma C tog helt sonika bilen och körde en sväng tills båda sov. Lill-R strategiskt placerad bakom flytt-ölskartongen och:

Stor-R i lillebrors vagn ;)
Vi satt kvar i skuggan ett tag och pratade och hade det trevligt. Faster L och en just för tillfället anonym granne gick för att sola. Plötsligt stod S där i bara "sosorna" och kungjorde att hon skulle sola med dem:

Och det gjorde hon. Efter ett tag gick vi hem. R tog en dusch och drog på fotboll med sin lillebror och jag fixade käk och försöker nu lägga ungar. Tror jag måste ligga bredvid i dag, för det har ju inte gått så där alldeles lysande med avvänjningen av att vara uppe sent/sova länge på morgnarna och i morgon börjar allvaret. F och kompisen J har lovat att ta hand om dagislämningen, så att hon slipper gå dit halv sju i alla fall. Hur tusan kunde man ha barn innan man hade stora barn, undrar man efter dagen som varit. F kan vara jobbig på alla möjliga olika vis. Tonårsvis och F-vis, men han är så otroligt duktig på att ta hand om S, när det behövs och det talar vi om också. Sen var det ju lite så att han gick med på det för att få ha J här, men det går jag så gärna med på om de hjälper till på det här viset (egentligen har vi en regel som säger inga övernattningar till vardagar).
Håll tummarna för insomnande, nattsovande och ett trevligt uppvaknande!

3 kommentarer:

Orchid sa...

Skönt att det gick så bra med alla barn!
Äntligen är era flyttar klara!
Stort grattis!
Kram!

Jenny sa...

Åhh jag vill också ha en sån där bra storebror till mina barn ;)
Kram!

En häxa på Vift sa...

fullt ös hela dagen. :)