Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 27 augusti 2009

Dagen T


T, som i Tårta. Själva bakdagen är här. Dagen till ära har vi en febrig och snorig S. Hon hade somnat, när R lagade mat i går och sen vaknade hon med feber. Jag försöker minnas senaste gången jag bestämt en ledig barnfri dag, som det INTE har varit ett sjukt barn hemma. Jag kan inte minnas en enda. Nu ska jag ju "bara" baka, så jag tror det går bra. Tog in en TV i ungarnas rum och kopplade in videon. Nu var det flera månader sedan de såg en videofilm, så jag hoppas på att nyhetens behag håller i sig hela dagen.

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Det där är ganska typiskt, ja.
Som när jag pluggade, ungarna höll sig friska fram tills jag hade prov, då blev de sjuka. Always.

Nå, trösten är väl att det blir bättre när de blir större.

Orchid sa...

Kram till den lilla sjuklingen! Jag förstår att det kom litet olägligt!
Kram!

Jenny sa...

Hoppas att hon kryar på sig snart och att tårtbakandet går bra!

Sådär är det alltid för mig också. Man ska sjutton inte planera in att vara själv...

Kram!