Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 28 augusti 2009

Bröllopsdag


Sitter här medan vissa "element" svalnar. Jag kan ju inte avslöja mer just nu. Speciellt inte som jag precis fick ett mms, med en bild på svägerskans morgongåva. Man har den inte runt halsen och jag är relativt övertygad om att hon i alla fall surfar litegrann, innan hon åker iväg. Jag chansar i alla fall inte.


Tårtbottnarna och lite garnityr blev klart i går. Nu håller jag på med själva "klädseln". Vågade inte göra klart allt dagen innan. Är rädd att det blir fult då. Den ena botten är stenhård. Känns inte så där rasande roligt. Men det är inte mycket att göra åt nu. Jag är livrädd att tårtan är skitäcklig. Helt ärligt. Rädd att den är torr och blä, helt enkelt. Det är inte bara noja. Det har inte kännts bra helt enkelt. Så nu satsar jag på att göra den skitsnygg istället, för att kompensera.


Full rulle helt enkelt. Ni som känner mig kan ju gissa vad som börjar poppa upp på min läpp just denna morgon. Nåja, den borde väl inte svälla allt för mycket på några timmar?


Nä, nu måste jag dra igång. Bildbevis senare. Kanske inte förrän på söndag, förresten. I morgon jobbar jag och sen ska jag på vin och sushiprovning. Så jag säger helt enkelt trevlig helg redan nu. Maken lär ju mobilblogga, för er som vill se brudparet.

5 kommentarer:

Orchid sa...

Jag hoppas ni får en härlig dag med vackert väder!
Kram på er alla!

En häxa på Vift sa...

Nu är det nog försent men om du hade gjort fyllningen på tårtan igår och ställt in i kylen så tårtbotten fått suga åt sig vätska (ananas-spad tex är jättebra för sånt) så hade den mjukat till sig.
Men inte tror jag tårtan blir äcklig inte, men jag förstår din känsla där, är också sådär nojjig.

Hoppas bröllopet blir jättefint så bloggar du när du hinner sen. Det finns ju ett liv IRL också har jag hört. *s'

Jenny sa...

Tårtan blir säkert superfin och jättegod!
Hoppas att ni får en härlig dag och att S mår bättre.
Kram!

Dammråttan sa...

Det svalnar sakta, så jag svarar på era gulliga svar, samtidigt som jag msn:ar med Australien :)

Häxan: Jo men DET gjorde jag ju, det är bara det utanpå som ska på nu och garneringen.

Tack för önskningarna om fint väder och bra dag. S verkar feberfri, men sover, så jag får se sen hur det går.

Kramar till er alla.

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ha ha... ja, man kan ju kompensera smaken med utseendet;.)) Vad härlig du är.

Hoppas att det blir en härlig tillställning!