Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 17 juli 2009

Premiär



Killarna fick tröjor av Morfar, från Gran Canaria. S fick en trägroda, men den hittade jag inte, så den kunde jag inte fotografera.

I dag har det varit lite av en premiär här hemma. R (som i storebror R av R&R) har varit hemma hos oss alldeles själv, i flera timmar. Mamma C och Pappa G behövde titta på tapeter och det kan vara jobbigt nog, även utan en testande, uttråkad treåring. Betyget av försöket blev strålande. Visst rök de tu (S och R) ihop en gång, men det var precis när blodsockret var som lägst alldeles när lunchen i stort sett stod på bordet. Och visst bröt han ihop senare, men då var vi redan ute och Mamma C var på plats och fick ta hand om det hela. Då var han trött efter tidig morgon, värme och att ha varit ett exemplariskt barn under min uppsyn hela dagen. Sånt är krävande. Det var jättekul att ha honom här och han är varmt välkommen igen. Under denna testperiod hade vi även annat besök. Min pappa och hans fru, var här för att titta på lägenheten och för att träffa oss. Blev ju mest att de fick träffa mig och S och kompis-R då, men de andra var i alla fall hemma under lunchen och sa hej.
Min R startar sin andra omgång semester idag och är på en belgisk pub i en annan kommundel. Jag och ungarna har ätit tacos och nu har de större en kompis på besök, samtidigt som jag försöker få S att somna. Hon har inte fattat att kompisen är här. Vi får se hur det går.
I morgon är det min tur att gå ut. Ska med jobbarkompisarna på någon belgisk pub i Bromma. Det blir spännande. Innan dess ska vi antagligen tömma källarförrådet klart - om vi orkar.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Tänk så skönt om ni kunde bli av med källarjobbet!
Kram!

Dammråttan sa...

Det är faktiskt inte så himla mycket. Tror vi klarsr det på en timme. Men det ska ju ändå göras.