Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 30 juli 2009

Kär återförening

Kusinklase

Min lediga torsdag gick åt till att hämta hem en efterlängtad son/bror, från kusinernas lantställe på Justerö. Han har haft det underbart och jag kan inte påstå att det gått någon nöd på oss i hans frånvaro heller, men Å så underbart att träffas igen och vad härligt att ha honom hemma. Det är bra nyttigt att vara ifrån varandra ibland. Vi passade på att ha en heldag därute vi med. Planerna var såklart bad, men vädret var inte riktigt vad vi planerat. Fast folk badade såklart ändå. Till och med R slängde sig iför ett kort dopp och ungarna var i tills de var blå (en del av mina behöver ju inte vara i så länge för att bli det iofs). Själv var jag ytterst nöjd med att sitta på stranden och njuta av deras glada (?) rop. Havet, eller inte, jag kände inget behov alls av ett dopp.
Vi promenerade ner till havet. T hittade snabbt sin pappas hand och höll den stenhårt tills vi kom fram. Innan dess hade jag honom i knät "Håll hårt Mamma". När vi väl var där var det nog någon som saknat sina gamla föräldrar trots allt.
S i sin tur höll stenhårt i K:s hand. I bilen på väg dit sa hon "Jag ska pussa K", sen somnade hon på två sekunder. Har man varit vaken sen tre så...(Pappas goda lasagne funkade inte så bra på hennes känsliga mage).
Gulle-V. Tio månader och springer redan!
Pappa R - doppade sig så snabbt så att solglasögonen flög av. Men han fick tag i dem, som tur var.
S i vattnet.Man ser nästan på kroppsspråket hur kallt det är...brrr---
Godingen T solar
Kusin N, som har vunnit striden om handduken med sin storebror G.

P efter att ha doppat sig. Inte tusan ser han ut att njuta?

Nu väntar två dagars jobb och på söndag ska vi hjälpa C&G att flytta in i vår f.d lägenhet. Det blir spännande.

2 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

vilka härligt somriga bilder!

Orchid sa...

Så härligt ni har haft det!
Kram!