Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 10 juli 2009

IKEA, vårt nya favorithak

Numera ser jag ut ungefär så här är jag bloggar med min nya fina dator :) Sitter på vår underbara balkong. Fast den här bilden är från igår.

I dag har vi varit till IKEA två gånger. Nästan tre, men vi gav upp och insåg att vi ändå inte skulle hinna sätta ihop alla grejor. F fick en ny säng (vi valde enväldigt, utan honom och han blev nöjd (!)) och P o S fick en hylla, som vi inte har satt ihop än. Sen hittade vi en massa bra småsaker, som vi köpte och en del annat som vi funderar på att köpa. Bland annat en garderob, som vi båda blev helt kära i och nog tänker köpa, men det betyder att vi skulle sätta för ena dörren i vårt sovrum och vi skulle inte längre ha en lägenhet som man kan gå runt. MEN vi skulle ha en massa förvaring och en skitsnygg sådan. Så nu vill jag ha lite omröstning. Vad skulle ni prioritera? (Har tyvärr ingen bild, men det är mer principen jag undrar över, det är ju otroligt mysigt att kunna gå runt, men förvaring!...).

Här är ett system vi funderar på till vardagsrummet, i en eller annan tappning (finns oändliga variationer)

I övrigt har vi satt ihop vår gamla soffa i väntan på bättre tider. Det bästa med den, förutom att den rymmer hela vår familj och lite till, är att man får plats med en väldig massa saker inuti den och det var nästan mest därför vi ville få ihop den så fort som möjligt. Nu är den proppad med filmer och böcker och det blir lite mer plats att jobba på under tiden. Det sämsta är ju då att den blivit så sunkig att man inte vill presentera den för folk och det är därför den ska bytas ut. Nu i sista flytten fick den nog dödsstöten och kommer att hamna på tippen. Nu ska vi bara komma överens om vilken ny soffa vi ska köpa och det är sannerligen inte det lättaste :)

Nu ska jag krypa upp i vår sunkiga soffa och titta på TV:n utan kanaler (ja ordinarie utbud då, eftersom vi inte kopplat in boxen) och somna in framför någonting. Trött av en dags slit och treårstrots, blandat med lite tonårsstrul och allmän sommarleda bland barnen. Imorgon bär det av till tippen med embalage och annat och till IKEA, för lite skruvar till den gamla våningssängen och en del annat smått. Sen ska jag skruva ihop en hylla...

5 kommentarer:

Orchid sa...

Puh, vad jobb ni har framför er! Men det känns väl ändå väldigt skönt att ha fått mera ytor!
Tänkte slå en pling, men jag vet inte om ni har tid att prata något! I morgon, kanske! Får se! Vill bara kort höra din röst så här efteråt!
Kram på er!

Dammråttan sa...

Du får så gärna ringa, men just nu fungerar inte hemtelefonen, för vi hittar inte laddaren till den :) Kanske har vi hittat den till imorgon iofs.

Carola sa...

Jag älskar IKEA:) förstår att ni hänger där nu, det är ju ett toppenställe att hitta allt man kan tänkas behöva efter en flytt, när det gamla försvunnit, gett upp eller behöver bytas ut:)
Vad det gäller garderob kontra kunna gå runt så vete tusan hur man prioriterar? Ni har ju rensat så mkt så ni kanske inte behöver mer förvaring?? Haha, som om man någonsin skulle känna att man har NOG med förvaring;)
Ha så kul:)

Jenny sa...

Mysigt att kunna sitta på balkongen.
Treårstrots har vi också en hel del av, förstår om det inte går ihop med att man vill fixa ;)
Kram!

En häxa på Vift sa...

svårt, men jag skulle nog köpa hyllan/garderoben. Har man stor familj så blir smarta förvaringslösningar den största räddaren i nöden. :)