Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 15 juli 2009

Harmoni

Kusingos T och M-x
Ja det var vi långt ifrån i morse. Det var nog den tjafsigaste morgonen på länge. Till och med den häromdagen låg i lä. P även denna gång. Vilken otroligt jobbig period han genomgår just nu. Efteråt hulkandes i mitt knä. Jag frågade varför han blir så? "Jag vet inte, jag vill inte, men jag kan inte sluta". Min stora lilla kille. Det är inte lätt att vara P just nu. Sen kunde han inte bestämma sig för om han skulle med faster L till badet, eller inte. Där visade det sig dock till slut att han var rädd att kusinerna skulle komma medan han var borta. När faster L såg mitt härjade ansikte och fattade hur morgonen varit sa hon dock bestämt att "P följer med oss, ring när de kommer, så kör vi hem". Det är jag så otroligt tacksam för!!! S och jag for till centrum och shoppade presenter och till ICA för mat.

Hemma och helt slut hann vi andas i några minuter innan syster H, med familj, ramlade in genom dörren. Vi hade en supermysig eftermiddag/kväll med fika och mat på balkongen, kusinbus i parken och så avslutningsvis film och popcornmys i P&S rum, efter att de andra åkt hem. De två äldre M:en blev kvar för övernattning.
Det var NU det blev harmoni på riktigt. Våra storkillar på Harry Potter-premiären. R umgås med sina vänner, efter Friskispasset och de yngre alltså framför datorn och en film. Själv sitter jag med mitt tända ljus på balkongen och skänker ännu en tacksamhetens tanke till A som kom med både fina ljusstaken och en tändare. En lugn avslutning på dagen och fin uppladdning för morgondagen, då syster H kommer med även det yngsta M:et så att de får vara här alla barnen, medan mamma och pappa passar på att shoppa lite. Så mysigt att få lite extra tid med mina goa syskonbarn. Vi måste ju tanka nu. Vet inte när det blir nästa gång.
Så här sitter jag och myser just nu, lyssnandes till barnens fnitter till filmen.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Stor kram till alla barnen! Jag saknar dom alla, hela högen! Så mysigt att få ha några extra till låns när man har så få själv!
Kram!

Dammråttan sa...

Man kan aldrig ha för många :)

Jenny sa...

Det är skönt när dagen iaf slutar mysigt. Hoppas att den här dagen blir lugnare.
Kram!