Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 13 juli 2009

En mysig dag

Startade morgonen så mysigt. Alldeles ensam vaken satt jag med min lilla bärbara i sängen och svarade på mail och surfade lite. P kom upp och myste med mig i sängen. Efter en stund ville han se på TV och vi lyckades leta fram Cartoon. Sedan vaknade alla andra och vi dukade till frukost och då bröt helvetet löst. Alla de bakvända sidor som den lilla snart sjuåringen har någonstans i sina dunkla vrår visaqde sig i dagens ljus och det tog en timme att få honom att få i sig frukost. Slutade med att jag lockade med oboy i de nya fina muggarna vi köpte på ICA Maxi igår. ATt jag aldrig lär mig. Han MÅSTE få i sig frukost nästan direkt. I all fall något litet. Han är ingen stor frukostätare, men otroligt känslig för blodsockerfall och då blir allt upp och ner. Ingen som bara träffat den lille sprall-P kan tro att han har de tendenserna i sig. Frukosten kom i alla fall i och sen var allt frid och fröjd igen:



Vi fick besök av svägerskan C och kusin A. P undrade om de var på väg att flytta in, så ofta som de varit här på sistonde. Hade en urmysig dag tillsammans med lunch på balkongen:

Tur man har utfällbart bord när man blir många. F hade sin kompis T här också.
Sedan var vi i parken med C och R&R. Treåringsbus, slagsmål och allmän villervalla, medan mammorna tog sig en kopp kaffe i solens sken. Så skulle vi till tippen, men där var sån kö, så nu är bilen knökfull med sopor och insamlingsprylar.

Till middag blev det bakad potatis och smögenröra:

R skulle bli kidnappad av sina tjejkompisar och misstänkte Friskis & Svettis, så jag fick bubbla i min ensamhet.
Har förresten plockat en hel del med. Inte för att någon skulle kunna säga att det syns, men JAG vet ju vad jag har gjort och jag fortsätter i morgon. För nu ska S och jag ut i parken med K och faster L.
Ha en fin kväll! (här skiner solen!)



3 kommentarer:

Orchid sa...

Ni har härliga dagar! Vilken tur att P fick i sig frukost till slut.
Här har vi fått riktigt regn för första gången på flera veckor! Ja, det blev väl inte mer än några mm, det räcker inte långt.
Kram! Vilken tur att ni har så fin balkong!

Jenny sa...

Ni verkar ändå hinna med en hel del mysigt trots att det ska göras en massa måsten också.
Vi har hela bilen full av saker som ska till återvinningen för den är aldrig öppen när vi kommer dit :(

Kram!

En häxa på Vift sa...

men det är ju nästan det roligaste med att flytta , att få pyssla och plocka upp och få sakerna där man vill ha dem och boa in sig. :)