Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 13 juli 2009

En minst lika mysig kväll

Kvällen fortsatte i samma tecken. Satt med K, faster L och forna grannen K, samt K:s son M i parken och drack vin (ja inte M såklart, han drack cola), pratade och hade det allmänt trevligt. Flyttade uppåt kullen varefter solen gick ned. Barnen utplacerade hos kompisar för övernattning, utom S, som var hemma hos en kompis och lekte.
Nedan en svågerwannabee har lånat S huvudbonad och det är inte ens dags för svensexa:

Sen kom R från sin "kidnappning". Det var mycket riktigt "Friskis". Här beskriver han de olika rörelserna och hur han klev åt fel håll i stegen hela tiden. "You and me both, baby" det är därför vi passar så bra ihop. Stackars våra barn, vad har de att ärva? Inte koordination i dans och gymnastik i alla fall:
Sen gick vi hem, med bara ett barn, Borstade tänderna och kom snabbt i säng, MEN:

Hunden var helt borta! Letade i säkert en kvart, men den var verkligen helt bortblåst. Till slut sa S att hon kunde sova utan Hunden. Av någon anledning ropade jag till R att kolla in installationen jag gjort i barnens tak under dagen och Å vad vi skrattade:
S har dille att kasta saker för tillfället - ÖVERALLT så även Hunden tydligen. Men visst hamnade den ganska snyggt? Bland krokodiler och drakar. Mitt i fnissandet somnade S, med Hunden kvar i taket och ljuset tänt. Rätt trött, trots allt och ingen storebror som störde med alla sina frågor runt läggdags.
Nu sitter jag i sängen igen med min dator och cirkeln för dagen sluts. R snarkar efter första jobbdagen, som slutade med gympapass och nu somnar jag med snart - GODNATT!



3 kommentarer:

Orchid sa...

Vilken tur att hon kunde somna utan hunden! Den fanns visserligen, men OM den skulle komma bort igen klarar hon det galant!
Kram o Godnatt!

Mamman på väg sa...

Har man inget hår får man låna fluff. :D

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ha ha... jag tror att det är en busig Hund;.))

Vad härligt ni verkar ha haft det!:.) Och lite löshår livar ju alltid upp... ;.)