Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 4 juni 2009

Röj och sushi

I dag är jag ledig. S är på dagis. Jag är en sån där "hemsk" mamma, som kan göra så. Det händer iofs inte ofta, men det händer. Oftast är anledningen att S tycker att två eller tre dagar/vecka med sina "vännor" är för lite. Den här gången var det en kombination av att jag ville röja lite i klädkammaren inför flytt och att det är dagisfest på dagis. Anledningen till att jag är ledig alls är annars att jag vill kunna gå på T:s skolmusikal i kväll. På mitt jobb kan man inte alltid bara gå lite tidigare, utan måste ge bort hela passet, om man vill göra någonting på kvällen. Alltså är jag ledig.
F är sjuk - igen. Förkyld. I morse var han riktigt risig, men det verkar lite bättre nu. Vi hade ju bestämt sushilunch, eftersom han brukar sluta tidigt på torsdagar och han skulle få det som tack för att han var barnvakt i fredags. Nu fick jag bära hem sushin istället. Det gjorde jag samtidigt som jag skulle lämna kläderna från klädkammaren till insamling. Det gick dock inget vidare. Det ena stället hade avvecklats och det andra var uppbrutet, så nu har vi tre IKEA-kassar med kläder i bagageluckan på bilen, inför helgens resa. Inte så lyckat.
Sitter just nu med gegga i håret. Tänkte det skulle bli brunt. Tror jag lyckats få något rödaktigt, läste väl fel. Alltid lika spännande. Efter det ska jag gå på dagisfest. Kanske tur att det ösregnar, så att jag kan gömma mig under huvan .

5 kommentarer:

Jenny sa...

Jag tycker inte att du är hemsk :) Hoppas att håret blir bra och att ni får uppehåll på dagis.

Kram!

Orchid sa...

Sushi!!!!!! Så gott!
Jag har fuskgjort egen sushi! Köp rökt lax, fixa klibbigt ris, tag soya och wasabi och ät! Vansinnigt gott!
Kram till min kära sjukling!

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Det är väl inte hemskt att låta de vara på dagis när man är ledig! Det är ju inte bara barnförvaring de sysslar med utan det är ju en pedagogisk verksamhet där barnet får växa. Och att låta sina barn tränas ihop med andra barn i det sociala livet är INTE hemskt!

Och sushi... åh... vill ha!

En häxa på Vift sa...

är väl inte hemskt att låta de vara lediga nån gång ibland. Även barn behöver semester och tjänstledigt. :)

En häxa på Vift sa...

låta dem vara lediga nån gång ibland men även mammor behöver lite fri tid emellanåt åt, skulle ha passats in där....
jag är för snabb på tangentbordet. *suck*

Men kontentan, barn trivs med sina rutiner och går ofta hellre till dagis och leker, om än under kortare dag då om föräldern är hemma och ledig, än stannar hemma hela dagen då alla kompisarna ändå är på ... dagis. :)