Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 17 juni 2009

Midsommar

Så här kan man ju hoppas att sommaren blir. Det här är T, för 10 år sedan.


Nu startar de två jobbigaste dagarna på hela sommaren. Tror jag i alla fall. Det är nämligen så, att fram till nu så har det varit relativt regnigt i den här delen av landet och nu skiner helt plötsligt solen och det är två dagar kvar till midsommar. Och även om vädersiarna varnar för sämre väder då, så är vår mänskliga hjärna inställd på att nu blir det SOL. Vad ska svenskarna ha då? Sol + långledigt + storhelg = ALKOHOL. Behöver jag säga mer? Vi har öppet till sju både i dag och imorgon. Jag går in i dessa dagar, lite halvförkyld, med ont i halsen och seg kropp. Bådar gott in för mitt eget midsommarfirande, eller vad tror ni?
Efter det har jag i alla fall 4 veckors semester!

5 kommentarer:

Ruccola sa...

Lycka till syrran, you can do it :)

Vet fler som inte gillar den här arbetsveckan...

Anonym sa...

Man ser verkligen att det är T! :0) Så söt.

Fast nu skäms jag - vi har ju den där badringen här hos oss.. Ni kanske vill ha tillbaka den? Kusin V?

/svägerskan

Orchid sa...

Vilken liten gosunge! T är en riktig goding, även nu!
Jag hoppas du överlever midsommaren! Börjar det dra ihop sig till flyttpackning snart? Jag misstänker att ni har en del att göra på semestern!
Kram till er alla och jag önskar er en skön midsommar utan alltför mycket alkohol!

Dammråttan sa...

Lillebror: Det gjorde jag inte...

Svägerskan: Du kan ju fråga V:s mamma. I övrigt inget dåligt samvete. Vi har ju givit bort den för att vi itne har något behov av den längre.

Mamma: Överlever gör vi säkerligen. Själva brukar vi inte vara de största pimplarna. Även om en god öl, eller ett glas vin gärna går i. Nu mår jag skit så det blir nog vatten för min del.

Ulrica sa...

Vilken sötnos :)...och du krya på dig!!