Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 5 juni 2009

Grattis på födelsedagen

LENNART HELLSING


I dag fyller en stor idol 90 år. En helt oförklarligt fantastisk ålder på en alldeles oförklarligt fantastisk man. Han fyllde min barndom med spruttliga sånger, som legat kvar genom livet. Hans figur döpte den tidning, som förändrade mitt liv en gång för väldigt många år sedan, då jag fick låna den av en god vän, vars mamma jobabde som chefredaktör där. Hon försåg mig sedan även med barn och ungdomsböcker, som jag slukade med hull och hår. Ledde mig till Peter Pohl, en annan stor idol och allt detta fick mig även att söka litteraturvetenskap på Universitetet. Nu "blev" jag ingenting av allt detta. Skulle nog någon säga, medan jag säger att jag blev jag och att det har fyllt mig och mitt liv med mening.
TACK du store jubilar, för alla dina underbara verser, sånger, böcker och ordvändningar. Utan dig vore jorden en mindre rolig plats att leva på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hellsing ska vi skåla för ikväll! kanske öppna en liten bubbel?!