Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 20 juni 2009

Det var helt UNDERBART!

Det sista mms:et jag fick från faster L "Vi ringer på om fem minuter" Det nedan kom lite tidigare "M och S blev trötta efter maten" Fick även ett från K, när hon satt och åt. De var så gulliga och skickade små mms och visade att hon hade det bra. Är så tacksam för alla gulliga människor som såg till att mina barn fick en fin midsommarafton, trots allt!

Att vara hemma själv alltså. Tror nästan att det gjorde mig frisk på kuppen. Lite snurrig i huvudet fortfarande och lite sådär småförkyld, men mycket bättre. Inte sjuk längre, om ni förstår vad jag menar. Resten av familjen verkar ha haft det toppen. S kom hem vid halv åtta-tiden. Hade bjudit in M och hans pappa K att sova över i hennes säng. "Fatte L" (faster) kunde sova i sin egen. Elaka mamman satte stopp för hennes sovplaner. Orkade inte med några extrakarlar i sovrummet ;) M verkade ha uppskattat att umgås med lillbonuskusinenen i alla fall, för hela han strålade mot henne och det utdelades kramar vid avskedet.

Det stämmer förresten, som Carola skrev i sin kommentar att det var en ovanligt tjejig S, som drog på midsommarfirande och ännu tjejigare var hon när hon kom hem, då det förstärkts av ett illrosa nagellack på både fingrar och tår. Hon är SÅ söt. Det börjar luckras upp litegrann det där med spindelmannenflickan. Börjar bli lite varannan dag, med vad hon ska ha på sig. Det tråkiga är väl att hon säger att hon ska vara "pojke", eller "flicka". Försöker förklara att hon är flicka, hur hon än klär sig och att det går bra att ha både och, men det fungerar inte riktigt. Det är väl barns sätt att dela upp det på, kan jag tro. Brukar inte lägga mig i så mycket, men igår måste jag erkänna att det var lite övertalning inblandat, för att glädja Farmor på midsommarafton. Fast S valde själv kombinationerna och var fullt nöjd, när hon gick. Det enda jag sa, var att jag tyckte att hon skulle ha kjol, eller klänning och det var hon med på. Hon verkar gilla kjol, mer än klänning, som hon tror är en för stor tröja. Eller "sol", som hon säger - "danssol", för den snurrar så fint.

Nog om S. P och T kom hem vid halv tio, från kompisen, som bor längre ner på gatan. Jag stod på balkongen, som vanligt och såg dem komma över gatan. Jag kommer att sakna just den biten. Att stå på balkongen och se dem komma från E. Då sov S sedan en timme. eller så och jag föste i säng dem ungefär lika snabbt. De var så nöjda med sin dag. P somnade för ovanlighets skull på två sekunder, trots att jag inte ens var i samma rum. Sen kröp jag ner bredvid S. När R är borta har jag lite svårt att somna i dubbelsängen. Hade precis fått ett sms att han var på väg till Engelen. Min man var på partystråk. DET var längesedan och otroligt välbehövligt. Han ringde precis nu och berättade att han var på promenad på väg hem från där han övernattat. En bra inledning på semestern, för oss alal helt enkelt. Att F är nöjd bara förutsätter jag. Han fick ju äntligen sova borta, som han tjajtat om sedan skolan slutade, men vi ville att han skulle bli ordentligt frisk först.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En God midsommardag önskar jag dig kära Anna

Orchid sa...

Så skönt att alla var nöjda med sin midsommar. Och att mamma hann hämta andan och pappa var på galej!
Jo, lilla S var ju ovanligt tjejig och sååå väldigt söt! Någon gång tycker mormor det är skönt att slippa spindelmannen på den lilla damen!
Kram till er alla!