Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 27 maj 2009

Syskonkärlek

S och F födda med tio års mellanrum


Satt här och letade lite fina/roliga bilder på barnen för att illustrera ett inlägg om syskonkärlek. Blev alldeles nostalgisk av att titta på alla gamla bilder, så jag glömde nästan av vad jag höll på med. En del lyckades jag dock skrapa fram. Jag är så glad över när man kan se att barnen har glädje av varandra, trots att vi inte har så tätt mellan dem, som många förespråkar för att få barn med bra sammanhållning.
T och F i ett "toppenbrorse-ögonblick" inte lika vanligt, som att se de här två tillsammans:
S och P klistrade samman med ett speciellt klister, ända sedan den dagen S kom hem med sin mamma från BB.



Syskonkärlek kan vara så otroligt mycket och allt är ju inte bilder. Kanske bilder i huvudet dock, som när jag såg P och T komma från skolan tillsammans. P hoppande, så där som ni vet att bara barn kan göra, när de är riktigt kissnödiga. Såg T lägga armen om P och leda in honom i buskarna och hjälpa honom med det knöliga skärpet. Sedan ställde han sig en bit därifrån och väntade medan lillebror kissade.
Det är fint att tänka på alla såna stunder. Speciellt i dag, när det mest ser ut såhär:

6 kommentarer:

Orchid sa...

Godingarna P och S är visst inte sams riktigt hela tiden. Fotot där dom ligger och sover ihop är jättegulligt. P och M-s är precis lika tandlösa. Dom är ursöta!
Kram på er!

En häxa på Vift sa...

Naw, va söta bilder! Det är kul att gå nostalgitripp ibland genom fotona. :)

Daniel sa...

Nostalgi e härligt!

Det e sann syskonkärlek!

Anonym sa...

fyra små guldklimpar och alla kommer från samma guldgruva!:)!

Anonym sa...

Så härliga bilder och film

malin sa...

Åh, vilka härliga bilder!
Och visst är det syskonkärlek, både då och nu :)