Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 20 maj 2009

Namedropping

I vissa branscher är det bra att kunna folks namn. Att kunna nämna folk vid förnamn, för att kunna hälsa på dem personligt, eller bara för att kunna slänga ur sig ett namn i förbigående. Ett sånt där viktigt häfigt namn, som folk häpnar vid, att man umgås med. Om jag vore en sån där häftig person, som vore bra att "namedroppa" så skulle jag inte vara mycket värd för vår mäklare.
Tittade in på kontoret för att lämna lite papper:
Han försöker verka världsvan och utropar "O HEJ Åsa" och ger mig en kram. "Vilka fina kläder du har" "Hej, hej" säger jag och kramar tillbaka och funderar starkt på att peka lite lätt på min namnskylt, som ju ingår i den fina utstyrsel som han precis har berömt. Där det klart och tydligt står "A" och inte "Å". Men inte kan jag få hans kinder att blossa i osäkerhetens rodnad. Snäll som jag är. Så jag är tyst och tänker att han säkert kommer på det när jag har gått, eller inte och det spelar ju faktiskt ingen roll. Men OM han skulle vilja "namedroppa mitt namn i något sammanhang, som i att du vet "Å" hon som jobbar på Systembolaget (hur häftigt DET nu kan vara) för ingen kommer att veta vem han menar, för på Systembolaget jobbar ingen Å. Inte i den här butiken i alla fall.

Inga kommentarer: