Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 22 maj 2009

Konstig vecka

Gårdagens middag

ger konstigt inlägg:
I går var jag ledig. I dag och i morgon ska jag jobba. Alla andra är lediga hela helgen. Lite underligt blir det.
Vi hade en lite rastlöst slö start på morgonen. F frisk, men inte så pigg, P som ville leka med kompisar, men visste inte vem. Jag gick ut i parken med S, för att leka med R. De andra kom efter ett tag. Sen blev vi i stort sett barnfria hux flux; T är ju på fotbollsläger (kommer hem i dag). P blev hembjuden att sova hos sin kusin och F sov hos en kompis, så helt plötsligt hade vi bara ett barn hemma på natten. Fast hon hade å andra sidan svårt nog att komma till ro, så det var ju inte sådär jättestor skillnad.
Innan det satt vi ute i parken och åt. De andra grillade, men vi tyckte vädret var så osäkert och så var vi sugna på plockmat. Blev en massa grönsaker, frukt och ost i olika former (bland annat ekfatslagrad feta - fy tusan vad den är god). Till detta serverades bröd och R:s specialyoghurtsås (fast det var jag som gjorde den den här gången), samt balsamicocreme. Som vanligt blev det mer än man tänkt från början, men det var nog inte de andra ledsna för (vad jag kunde se ;)).
Så måste jag ju visa upp världens underbaraste V, snart åtta månader. Vi var där och fikade vid överlämnandet av P (har snott bilden från makens blogg):

5 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt att bli lite "barnfri". Jobbigt när de inte sover ordentligt. Jag skulle göra vad som helst snart för att ha barn som sover på nätterna ;)

Kram!

Orchid sa...

Vilka härliga fat med mat! Precis sånt som jag gillar!
Synd att S har litet svårt att komma till ro och sova gott!
Kram till er alla!

Mamma Melissa -änglamamma o gravid sa...

Åh, bloggar mannen också!:.)) Vad kul -måste spana in!

Anonym sa...

Jag var mätt och belåten tills jag läste din blogg och nu är jag hungrig igen... skrattar

Dammråttan sa...

Chrille: Då skulle du titta i R:s blogg. Där är det bara mat och öl (och vin) mest hela tiden ;) Man skulle kunna tro att vi inte gör anant än äter och dricker i den här familjen.