Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 6 maj 2009

Kladdiga ögon?


Blev hemringd från jobbet. S har ögoninflammation. Tydligen. Det syns inte alls, men hade tydligen kommit fram när hon grät (?) Har ingen aning om hur vi ska veta när hon är frisk igen. Vi får väl se till att hon gråter.
Nalle Puh-gänget fick i alla fall ett välförtjänt eftermiddagsbad och imorgon är jag i alla fall ledig. Storslagna planer om klädkammeröjning får återigen stryka på foten...

4 kommentarer:

Jenny sa...

Självklart måste du hem genast då! Ögoninflammation är faktiskt värre än pesten...

Hoppas att hon slipper gråta iaf :)

Dammråttan sa...

Men vad konstigt! Jag svarade ju precis på din kommentar. Hoppas det inte blir dubbelt nu. Håller med om att man inte ska chansa med ögoninflammation, men undrar samtidigt om det inte brukar synas lite mer än att man blir kladdig i ögonen när man gråter? Vi har haft det ett antal gånger och det brukar ju vara alldeles rött runt ögonen och rinna hela tiden. Hon ser ut precis som vanligt. Jag antar att dagisfröknarna sett det så många gånger och det här är väl bara starten. Hellre hemma än att riskera smitta andra är jag i vilket fall som helst, så det säger jag ingenting om egentligen, men lite lustigt att vara hemma med ett helt friskt barn, som det inte märks det minsta på känns det. Och hur jag ska kunna se om det är försvunnet, det vat jag inte. Vi bestämde att vara hemma resten av veckan, för sen är hon ledig till onsdag och då borde det ju inte vara någon fara i alla fall.

Carola sa...

Fast nog kan man väl bli kladdig i ögat av andra saker än ögoninflammation? Speciellt om man gråter. Ja, det är smittsamt som tusan, men det här känns faktiskt lite väl överspänt. Får väl se hur det utvecklar sig:)

Skönt att höra att du inte putsar fönster så ofta du heller;)
Jag råkade radera din kommentar när jag raderade två av tre likadana inlägg...suck sidan tokhängde sig igår så jag bara stängde av och det bidde trippelinlägg:)

Anonym sa...

Dagis kan vara lite väääl snabba med att ringa ibland..

/Charlotte (40-åringen)