Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 26 maj 2009

I en (o)perfekt värld

Mitt hem ser ut så här:



Jag borde städa, va?
I stället åkte jag till jobbet och hämtade tomkartonger och så fick de sjuka ungarna lite näringsriktig lunch:











Och titta! Det var ju världens mest lämpliga leksak, dagen till ära (ingen fattar hur man ska leka med den, men det var ju Spindelmannen, så barnen är glada):

Nu tittar de på Cartoon och jag funderar lite lätt på att i alla fall plocka bort från bordet.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Jag älskar din blogg! Bilderna skulle kunna vara tagna hemma hos oss och det är så skönt att inte vara ensam i röran :)

Kram!

Orchid sa...

Jag har ju aldrig fått se riktigt hur stökigt det kan bli hos er. Jag har alltid mötts av ett nystädat hem när jag kommer!
Kram!

Dammråttan sa...

Men det är väl klart att man vill visa upp en bättre sida, när man får besök. Okej riktigt så här brukar det inte se ut alla dagar, men när S kommer igång är det inte lätt att hänga med i svängarna alla gånger. Det vid dörren är dock det som hängde på R:s cykel, innan han åkte i morse. Nu är i alla fall just de här högarna borta. Ungarnas rum är en "mess" men jag orkar inte. Vi ska flytta och för att få det riktigt bra, skulle man behöva göra om helt. Jag satsar på att rensa vid flytt i stället. Skönt att höra Jeny, att vi inte är ensama :)

Kram på er båda!

malin sa...

Oj, den där röran kan man hitta här hemma lite då och då också.
Den skapas på nolltid!

Det kommer garanterat att bli rensat när ni ska flytta, det ger sig själv.
Allt man inte använder åker väck.
Lite annat också :)

En häxa på Vift sa...

Man måste älska din avslappnade attityd till livet. :)
Jag är ju lite kontrollfreak och skulle aldrig fixa oreda och röra men beundrar dem som kan för jag tror ändå livet är lite gladare för er som kan ta vara på alla tillfällen och tänka att städning kan vänta till en regnig dag, typ.
Och sen är det ju som du säger, ni ska flytta snart och det blir alltid rörigare inför såna events.
Ta't lugnt och rensa ordentligt när du liks börjar packa det som ska flyttas med.

Ulrica sa...

Ja, det kan gå snabbt o bli stökigt :) Ibland är det inte alls roligt att städa när det en timme senare ser likadant ut igen :( Förra veckan struntade jag i det en dag o då ryckte mannen in och städade, en stund senare såg han så nöjd o glad ut o sa: Titta vad trevligt det blev nu =) Jaja, tänkte jag, hur länge då? Två timmar senare så såg det likadant ut här igen, haha. Städningen är tydligen en kamp man aldrig kan vinna =)