Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 14 maj 2009

Finbesök


Kolla vilket fint besök jag fick på jobbet idag! Favoritbebisarna och deras mammor tittade förbi. Naturligtvis precis när jag stressade för att hinna stryka och äta en macka innan jobbstart, så jag hann ju inte se dem så mycket, men jag blev glad ändå. De (eller, okej, deras mammor) hade tänkt se om jag kunde luncha med dem. Nu började jag ju sent och hade sista lunchen, så det gick tyvärr inte.

Efter det har dagen fortsatt som den startade, stressigt och struligt, men med ett bra humör. Det andra roliga som hände var att jag fick en hel skopa beröm från en av personalen på skolan - på jobbet. Om hur trevliga vi är och vilken hög med trevliga barn vi har (de hade pratat om det i personalen tydligen). Sånt värmer såklart och jag har levt på det hela dagen.

Sen har jag fått ett jobberbjudande, eller snarare ett erbjudande om att söka ett jobb. Ett jobb som antagligen skulle passa mig och det skulle vara heltid, vilket kanske är bra. Men det är längre bort och inte bättre tider (snarare sämre) så jag kommer inte att söka, även om jag i alla fall stannade upp och tänkte till. Hade det varit om några år skulle jag ha tänkt lite till, men just nu är det viktigare med närheten till jobbet och ledigheten, som jag ändå har. Nu har jag ju dessutom fått lite bättre schema.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Vilka sötnosar! Kan tänka mig att dom doftar underbart!
Roligt att du fått ett jobberbjudande! Det passar kanske inte just nu, men det kanske går fler tåg! Man vet aldrig!
Man vet vad man har, men vet inte alltid vad man får!
Kram!

Anonym sa...

OJ det låter spännande med nytt jobb. Vill oxå ha.
Du får ta och berätta hur det går för här följer jag med spänning.
Jag är även intresserad av de böcker som du talade om.
Du kanske vill hänga med på en Stadsvandring som jag har?
Den 3 och 4 juni håller jag dessa.
Bara att höra av sig

kram C