Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 17 maj 2009

En fullspäckad helg

Bilden lånad från makens blogg.
Finns lite fler bilder från dagen där. Själv hade jag inte kameran med.


Har haft besök av storasyster, med dotter M-a. Så otroligt mysigt. Vad jag har saknat dom. Nu var ju inte alla i familjen med, men jag fick ju njuta desto mer av de två. Det var ett år sedan jag träffade M-a och sentimental, som jag är började jag nästan gråta när jag kramade om henne. Knäppmoster måste hon tänka, men log så snällt när jag förklarade glädjetårarna.
Kusinerna fann varandra och har busat runt på gården tillsammans. S blev helkär i sin storkusin och i sin moster med för den delen. T var glad att hitta en klätterkompis, som svingade sig runt i klätterställningen som han.
På kvällen åt vi middag ihop med lillebror J och hans S. Mycket trevligt det med. Känns fortfarande lite underligt att de två är tillsammans. Underligt men trevligt ska understrykas. Bättre flickvän kunde jag inte leta fram till honom, om jag så hade gjort det själv ;) Och tvärtom med.
I dag har vi varit i Kungsträdgården på BRIS´ enenemang Barnens folkpark. Var väl inte sådär jättemycket hallabaloo, men jag som var rädd för värsta folkfesten, tyckte att det var ganska skönt. Tillbringade ändå mesta tiden på toaletten vid Doktor Glas. För ni ska inte tro att alla barn kom på att gå på toaletten samtidigt. S var dessutom där 3 (tre!!) gånger, för att hon egentligen behövde göra nr2, men inte riktigt kunde ta sig tid, på en offentlig toalett. Tillslut så... Inte mycket till matro där inte (vi hade med oss pastasallad, som vi åt i skuggan vid stora scenen)
Där fanns lite hoppborgar, som kostade pengar, en del clownuppträdanden (en del riktigt bra)och en panda, som S blev helt kär i. Eller fel, hon blev en stalker. Följde efter in i ett tält och där HALLÅ! stod Pandan utan huvud! En medarbetare distraherade henne med att låta henne dra på ett hjul och så "vann" vi ett antivirusprogram. Självklart var Pndans sjungande och dansande en lisitig del av en reklamkampanj. Men de samarbetar med BRIS, så det var ju en god sak samtidigt.
Lite senare var det en annan som tagit över Pandajobbet och den första stod bredvid. "Du är inte Pandan" sa S till honom och började förfölja den nya stackaren istället. H fick lite bilder på henne, när hon förföljt även denna Panda så länge att hon var tvungen att ta av sig huvudet och lät S prova. Hon försäkrade att S inte alls varit jobbig, men jag undrar jag. (Jag hoppas på att bilderna kommer med mail om ett par dagar).
Nu har vi skjutsat gästerna till Arlanda. R har gått på bio med en kompis och de tre yngsta lever rövare i badet. Snart ska de i säng. I morgon är det en ny vecka. F får nog vara hemma en dag till. Påbörjade penicillin-kur i fredags, men har varit helt sänkt.
Själv är jag helt slut. Sitter med ett glas vitt, som blev kvar efter middagen i går och kommer antagligen att däcka när jag kramar S godnatt.

4 kommentarer:

Orchid sa...

Så kul att ni haft en riktigt mysig helg!
Kram på er!

Jenny sa...

Ha ha det där med toaletten känner jag igen. Fast här är det S som går typ ALLA gångerna... Man kan bli galen ibland.
Vilken skön dag ni verkar haft, stackars pandan ;)
Kram!

En häxa på Vift sa...

*s* hon är för söt!
Lät som ni haft en jättetrevlig helg ialla fall. :)

Pandan sa...

Vad kul att hitta detta! Vi gillade S stenhårt och försäkrar att hon inte var det minsta jobbig! Tack för att ni kom och mycket nöje och nytta med antivirusprogrammet!
Cecilia och Karin (Pandorna)