Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 26 maj 2009

Barnarbete


Eftersom min man tyckte det var hemskt att jag la ut bilder på vårt stökiga hem, så får jag väl lov att berätta att det ser mycket bättre ut nu. Jag har till och med dammsugit. Behövde väl visa upp eländet, för att få en kick. Som jag har sagt förrut, så är barnarbete inget jag skäms att erkänna att jag använder mig av. I alla fall så länge det sker mer, eller mindre villigt. När det gäller P, är det oftast mer än villigt. Speciellt om han får använda sig av sprutflaskan. Han kommer nog att ha ett klanderfritt hem, när han flyttar hemifrån:

S däremot, ansträngde sig mer för att få tillbaka alla saker ut i hallen igen och för att klä ut sig i så många olika utstyrslar som möjligt:

1 kommentar:

Orchid sa...

Barnarbete i sådan nivå är faktiskt tillåtet. Barn dör inte av att hjälpa till litet, att plocka undan och ha kul med en sprayflaska!
Kram på de små liven!