Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 24 maj 2009

Ännu en helg till ända


Jag jobbade ju fredag och lördag. Inte så mycket helg där inte. På lördagen skulle vi umgås, vi jobbarkompisar. Vi hade planerat en picknick, men vädret var lite ostadigt. Som tur var kunde vi vara hemma hos en av tjejerna. Vädret sprack upp och vi var ute och spelade Riddarspelet. Lite som en blandning mellan kubb och boule. Kul tycker jag. Sen satt vi och pratade en massa skit, spelade nåt filmspel och åt en massa gott och drack en del med. Mycket trevligt var det i alla fall och jag var alldeles för trött i dag. Magen sa "stopp" efter alla goda ostar och öl, så jag sov rätt dåligt dessutom (min mage klarar inte för mycket konstiga ostar annars heller, i kombination med alkohol var det en katastrof). I dag har varit en riktig slösöndag i dess rätta bemärkelse. En stund i parken med kompisarna, sen hängde jag mest i soffan. Jo, vi lagade en del mat iofs. Chili con carne, till i morgon och köttfärsbiffar med svampsås idag - slurp.

Tonåringen, som typ flyttat hemifrån under helgen, kom hem till middagen och var snäll nog att ta ut sin syster en stund efter maten, medan vi fixade undan och även hängde i soffan en stund till. Sen fick barnen glass till efterrätt, blev badade och sänglagda. Ja, en bra stund ägnades åt att hitta alla nycklar, som försvunnit. Det resulterade ju även i att rummen blev någorlunda undanplockade. F:s busskort kom dock inte tillrätta, så han får vackert cykla till skolan i morgon. Som jag tjatat på honom att ha EN plats att lägga det på. Nu har han ju varit sjuk i en och en halv vecka och då är det tydligen kört att hålla koll.

Nu ska jag gå och sova, så att jag orkar upp till jobbet i morgon.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Skönt med en slödag ibland. Visst är det bra när man har tappat bort nåt så man måste städa, det är typ enda gången vi städar hemma ;)
Kram!

En häxa på Vift sa...

borttappade nycklar och busskort ja...
här fick jag göra ett hål i kortet och sätta snöre i och fästa i deras ryggsäckar, enda sättet att hålla reda på korten.
Nu behöver de inte åka buss längre tack och lov.