Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 10 april 2009

Tulpankungen

T har sålt tulpaner med klassen, eftersom de ska åka på lägerskola till hösten. De har gått runt och tagit upp beställningar och sedan delat ut dem. Som det moderna barn han är, så skickade han dessutom mail till släkt och vänner och frågade om de ville köpa. Han ville skicka till Mormor, för som han sa "Mormor skulle tycka om blommor", men jag sa att det var lite långt att åka 100 mil med en bukett tulpaner. Mormor är dock klok och kom på att även om man inte kan skicka en bukett 100 mil, så kan man skicka ett kort och hon ville hemskt gärna köpa tulpaner av T. Han blev alldeles strålande glad, såklart. De har nåt visst de där två, T och Mormor. Nu står Mormors bukett så vacker på vårt matsalsbord och tänkt det känns nästan som att Mormor är här litegrann.
S har förövrigt sovit ca 15 timmar i natt. Vaknade några gånger och hostade en slemmig hosta (började natten innan), men somnade snabbt om efter medicin-inanadning. Vi tror nästan att det var därför hon kräktes igår och hoppet om en påskmiddag imorgon har återvänt.

1 kommentar:

Orchid sa...

Jag har också berättat sagan om Tulpankungen i min blogg idag. Jag blev så glad när mina tulpanfoton kom och fotot på T och mina tulpaner! Min go´a lille T! Och om man kan, om det överhuvud taget är möjligt, vill jag vara med och bidraga till barnens liv!
Kram till min alldeles speciella T!