Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 11 april 2009

Musiksmak

Mysig påskaftonsförmiddag. Jag sitter och pysslar påskkort. Maken sitter och pular med V75-system på datorn.
"Ska jag sätta på musik?" undrar maken.
"Ja det vore trevligt" säger jag. På kom punkrock med skrikig röst.
"NEJ!!!" skriker jag.
"Vill du ha lugn musik?" undrar min man.
"Ja, i alla fall någon som inte skriker"
Då sätter han på: Alf Robertson!?
Mycket kan man säga om min man, men bred musiksmak har han i alla fall, bara inte riktigt densamma som jag själv alla gånger.

3 kommentarer:

Ruccola sa...

Jag har faktiskt hört lite från Alf Robertsons sista skiva, som han spelade in bara några dagar innan han dog. Otroligt sorglig.

Men nog om det, glad påsk :)

Dammråttan sa...

JOmenvisst lite sorglogt, men jag klarar mig helt klart utan "Hundar och ungar och hembryggt äppelvin, typ alltid.

Anonym sa...

app app app hörde hur du satt och sjöng med i nästan alla låtarna med Alf! hundar och ungar och hemgryggt äppelvin...Dit där rosor aldrig dör....klassiker!