Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 20 april 2009

Mer maskerad och en ny gissning!

Tjejgänget (vi som var där-2 fattas, en var sjuk och en bor i Australien)

Nu har jag frågat runt lite och tror att jag har fått okej från alla (hojta till så plockar jag bort direkt annars). Här kommer alltså lite fler bilder från den omtalade maskeraden/40-årsfesten:

Här har ni värd"paret". M & A bildar en välkänd barnboksduo. Kan ni gissa vilken?









Tomtebobarnen. Är inte dräkten strålande så säg!










Häxan Mara och "En hondjävul" (innan L slet av sig peruken)



Här har ni den stilige chauffören som kom insvängande på vändplanen, precis när grannen undrade om jag skulle till pendeltåget.



Här har djävlarna funnit varandra på dansgolvet



Askungen och Tintin



KRAM!!







Shrek och Fiona har funnit varandra, såväl i sagan, som i verkligheten. M har sytt båda dräkterna. Hon är så otroligt duktig på att sy!

































Ja, vem är hon egentligen? Det syns nästan vad hon säger :)



5 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma Mu och Kråkan! (Såg på FB men hade klarat den ändå. ;0))

/Charlotte

Orchid sa...

Håller med föregående talare! Mamma Mu och Kråkan, förstås! Den kunde jag i alla fall! Missade ju kusin Vitamin!
Kram!

Ulrica sa...

JA, så hette den! Nu slipper jag googla :) Fantastiska dräkter! Fiona var het underbar, jag älskar de filmerna! jag är en riktig hemmatyp som inte gillar fester och sådant men nu blev jag faktiskt avundsjuk, vilken fantastisk fest det måste varit!!!!! Underbara bilder!!!

Dammråttan sa...

Jomenvisst! Det var nog inte så svårt. Tycker de var så fina. M hade sytt sin ko-dräkt själv. Folk är så otroligt duktiga och kreativa! Fionaklänningen är ju också hemsydd. Det fanns ju en massa andra figurer med, men dem känner jag inte och då kan jag ju inte fråga om det är okej. Känner iofs inte tomtebobarnen-tjejen heller, men tänkte att man inte ser ansiktet.

Det VAR en fantastiskt trevlig fest. Tror det beror mycket på de som hade den. Klart festen blir trevlig om trevligt folk bjuder in :)

En häxa på Vift sa...

Haha! Vilket gäng! Såg onekligen himla kul ut! :)