Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 28 april 2009

Lättrörd?

Sitter här med glädjetårar i ögonen. Fick precis ett sms från en gammal god vän. I morse föddes hennes tvillingpar. Tänk att man kan bli sån av bara ett kort sms. Men det är ju klart att det inte bara är ett kort sms. Två barn har fötts och jag är så otroligt glad för hela familjens skull. Nu måste jag ju springa och köpa välkomstpresenter! Fast först ska jag städa. Har redan avverkat badrummet. Städlistan är på. Vilken tur att den redan fanns den här gången. Undrar om det är därför det går så lätt? Eller är det för att jag är ensam hemma? Kan vara det. Och att jag har en lunchdate med mina favoritbebisar och deras mammor. En deadline är aldrig fel i städsammanhang. Jag säger som jag alltid säger: Jag jobbar bäst under press. Och med bra med musik på.

5 kommentarer:

Orchid sa...

Jag är också sådan att jag blir rörd för "ingenting", men det kanske bara är sunt.
Njut av bebisarna!
Kram!

En häxa på Vift sa...

Dubbel lycka då. :)

Anonym sa...

Men va lustigt.
Igår fick jag ett mms från min gamla vän Mirja som fött en son. Blev så glad jag med så jag fick tårar i ögonen...

Mamma Melissa sa...

Åh! Gud så skönt att det gick bra för dem! Blev lite nervös när jag började läsa, men sedan släppte klumpen -det behövs inte fler änglabarn!

malin sa...

men åh vad underbart!
Det klart du får tårar i ögonen, det är ju ett mirakel varje gång ett barn föds och för att inte tala om när det kommer två på en gång!
Vilken lycka!