Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 12 april 2009

Förändringens tider

I bakgrunden F i sin sjukhörna. Han mår bra nu, men har inte orkat plocka undan ;)



S har slutat med napp. Blöjan är på g att försvinna (numera berättar hon varje gång hon kissar, men vill inte släppa den riktigt.) Och hon börjar gilla rosa! Fick ärva en påse jättefina kläder från kusin A och S blev helt saligt förtjust i "blomtröjan" och de rosa byxorna. Hon kombinerade dem iofs med spindelmannenmössan, men jag fick henne att ta av den när jag skulle ta kort. I går hade hon lila klänning (ärvd av kusin M) och sprang omkring och sjöng "jag är fin jag är fin". Den kombinerade hon med ett spindelmannenhalsband - det bästa av två världar :) Hon är på väg att bli stor min lilla tjej.

5 kommentarer:

Ulrica sa...

Så ser det ut här också när de är sjuka, jag har alltid hinken framme i fall att något otrevligt skulle hända ;) Duktig flicka, rosa är en mycket fin färg :)

Orchid sa...

Även om hon gillar rosa (litet grann) kommer hon ändå inte att "vara som alla andra" tjejer (missförstå mig rätt). Hon ska fortfarande ha litet kvar av spindelmannen, hoppas jag!
Alla tjejer behöver inte vara glittriga och rosa!
Kram på lilla S!

Dammråttan sa...

Jag håller med dig mamma. Alla behöver sannerligen inte vara glittriga och rosa. Det finns så gott av den varan ändå. Kul dock om man kan variera lite och speciellt om man kan acceptera lite arvegods.
Jag tycker att rosa är fint i lagoma mängder och om det inte är för puttinuttit, så det har ju sina anledningar att hon inte har blivit en rosa tjej, förutom att hon bara har killar att identifiera sig med då. Men jag tror också att hon helt enkelt inte är den mest prinsessiga, dockiga tjejen helt enkelt, även om man självklart blir påverkad av sin omgivning.

En häxa på Vift sa...

Vilken söt tröja!
Och ja, hon har så rätt så, hon är fin. :)

Anonym sa...

Vad kul att hon tyckte om tröjan! Det var Amandas favorittröja. :0)

Kram / Charlotte