Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 22 mars 2009

Vilken inflyttningspresent!

Trots att det är flera månader tills flytten har vi redan fått en inflyttningspresent. Vi får behålla vår kyl/frys! C&G tycker att de är för stora. Tack för det C&G, vi är otroligt tacksamma (även R, efter att han sansat sig lite och insett att SÅ jobbigt är det inte att slita bort ett skåp - och att G är stark ;)).
För de oinsatta, som undrar vad det är som är så speciellt med just denna uppsättning av kyl och frys, så kan jag berätta att vi speciellt har letat fram kyl/frys med extra stor kyldel och sen köpt två uppsättningar av denna variant och satt dörrarna så att de går att öppna i mitten. Suveränt för storfamiljen, kan jag tipsa om. Kylen är på detta sätt också bara i ståhöjd och frysen, som man använder mer sällan är alltså längst ner. Och nu får vi ta dem med oss!!!!
Hur ska vi kunna mäta oss med det? Ni kan få det upphängbara balkongbortet? Hm kanske inte lika storslaget. Vi får fundera ut något.
Ja och som Maria_N skrev så är det ju inte så långt att gå för en kopp kaffe (även om det är mer känslan det handlar om). Medaljens framsida är trots allt glansigare :)

I dag fick ungarna komma med och titta på lägenheten. De var eld och lågor. S var rent hysterisk. Eller rättare sagt, situationen blev helt hysterisk. I lägenheten finns en ENORM samling legobyggsatser (de som tittade på hemnet innan den försvann, hann ju se en del av den) och jag var livrädd att hon skulle förstöra något. S som inte är van vid att bli kollad vareviga sekund blev etter mer jobbig och sprang omkring i 180. Blev inte mycket lugn och ro att fundera och kolla där inte. Killarna fick i alla fall se sitt nya hem och vi hann prata en del praktiskt med de som säljer.

Jag och S har hunnit med ett 4-årskalas på Lekpalatset också. Jag trodde att hon var för liten, men å vad kul hon hade. Själv pratade jag med de andra föräldrarna, som också valde att stanna och hade det hur trevligt som helst. Hade med mig en bok, men den hade jag ingen användning för.



S gjorde en gubbe till kompisen och
jag lekte lite med scrappingrejorna
Söndagsmiddagen blev för de intresserade färsk spenatpasta med köttfärssås "piffad" med lök, bacon, oliver, vitlöksost, grädde mm. Inte så avancerat, men vi är lite off på den punkten just nu. Föll i god jord hos ungarna i alla fall.
Översta bilden är S som visar upp vilket fint halsband hon gjort till den älskade Hunden.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Kul att barnen gillade nya lägenheten! Tänk om det vore tvärtom!!! Inte roligt!
Kram! Jag önskar er en mysig vecka utan bekymmer!

Anonym sa...

Vet precis hur det är det där med kyl och frys:) Vi hade gjort samma sak i vår lägenhet vi bodde i när vi hade två barn, en stooor kyl och hyfsad stor frys. Kanon!
Samma när vi bytte i vårt förra hus, då hittade vi en modell som var 195cm hög, perfekt!!Översta hyllan skrymde stående 1,5l mjölkpaketen. När vi flyttade hit och kylen pajade, så åkte vi genast och skulle ha en likadan - men då hade de slutat tillverka 195cm höjden och vi fick nöja oss med standard(180?) och nu kan vi INTE ha mjölken stående högst upp:(
I vårt gamla hus bor en familj med ett barn..hrmf, vi skulle tagit med oss den:D De klarar sig med typ en frysväska ju;)
Så det ÄR värt besväret med att kånka och bära det, jag lovar:)
Ha det gott!