Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 8 mars 2009

Bloggexistentiell ångest

har jag visst varit lite drabbad av. Det och för lite tid. Eller som min ibland så kloke äldste son en gång sa "Du har jättemycket tid, du bara bestämmer att du ska använda den till något annat". Då handlade det om något han ville att jag skulle göra åt honom, men jag tycker att det är rätt bra att använda i fler fall.
Men nu hade jag i alla fall inte tid att sitta vid datorn och fnula. Jag har jobbat och så har jag städat, när jag inte jobbat. Eller legat som en säck potatis i soffan, för att orka städa och jobba. Låter ju helknäppt att behöva ta all ledig tid till städ, när man precis varit ledig i 1.5 vecka. Så förutseende är nu inte jag och så jobbar jag bäst under press. I alla fall städar jag bäst under press och på lördagen (dvs i går) skulle vi få celebert besök och då passade det inte att ha ett hem om såg ut som en tornado dragit fram där. För ÄNTLIGEN fick vi till det så att vi kunde träffa våra vänner A&A. Det var alldeles för längesedan sist. Om man säger så här, så fyllde A år, en vecka efter att jag gjorde det (dvs 12/9) och NU fick hon min present.
Vi hade en helt underbar kväll. Åt plockmat, drack vin och tittade på "Andra chansen" och skrattade en hel massa. De hade bara ett barn med sig. Hon och våra killar spelade spel och hade inte alls tid att titta på någon eländig schlager. S skuttade till schlagermusik och hade inte alls tid att gå och sova. Somnade inte förrän vid niotiden, trots att hon vaknade tidigt i går morse. P ville nog skutta han med, men var lite blyg när vi hade besök.

I dag sov alla länge. Eller, inte riktigt alla. P vaknade vid sju och låg sedan och snurrade mellan oss. Vid nio gick vi upp han och jag. De andra sov ett tag till.
I dag ska S på sitt första kompiskalas (förutom R:s kalas då, men det blev ju mer släktkalas tillslut). En flicka från dagis fyller år och det har tjatats om detta kalas hela veckan. Jag gjorde ett kort till paketet:
För jag har tydligen börjat scrapbooka helt plötsligt. Märkte inte när det hände. Ville bara göra lite skojigare kort och så insåg jag att det är det som kallas scrapbooking.

4 kommentarer:

Orchid sa...

Bra att du ger dig tid att varva ner emellanåt!
Vilket jättefint kort du har gjort!
Kram!

Anonym sa...

Du har en klok son du.

Anonym sa...

Jättefina bilder :) Du blir nog nästa scrappbildsdrottning(osäker på om jag stavat rätt?)

En häxa på Vift sa...

scrapping är otroligt roligt och ett bra sätt att få utlopp för sin kreativa ådra. :)