Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 28 mars 2009

Barnfria


Det var vi i stort sett i går kväll. P sov över med kusin N hos faster L. Småkillarnas tur att få mysa själva hos sin faster. Han har längtat hela veckan och knappt kunnat prata om annat.
F klass höll i mellanstadiedisco i sin skola och naturligtvis skulle partykillen T gå dit. F:s skola ligger i en annan kommundel, så de fick ta bussen dit. Inte så ovanligt för F, men däremot för T och dessutom att komma hem efter tio. Det var stort. Jag gick dock och mötte dem vid bussen. För helt cool med att ha dem springande på stan kvällstid är jag inte. (De hade haft jättekul och F(!?) hade dansat massor. Han skulle nog börja gå på discon från och med nu - sent ska syndaren vakna).
S var trött och somnade tidigt. Hon har slutat sova på dagis (vilket jag trott hon gjort för längesedan) + att hon hade en sån där "vakennatt" natten innan. Så där satt R och jag, som ett gammalt strävsamt par i soffan och tittade på Let´s dancefinalen.
Innan S somnade hade vi dock upp grannens femtonåring för sminkning. Ja, jag är ingen sminkexpert som de flesta vet, men femtonåringen är en pojke och den valda sminkningen var "Jokern". Nu har jag lovat att inte lägga ut bilden på honom (fast det bränner i fingrarna på mig för jag tyckte han blev cool), så ni får nöja er med originalet. Till att börja med var S väldigt nyfiken och strök omkring benen på "stor-T", som är en riktig favorit, men ju mer jag sminkade, ju större blev avståndet och tillslut satt hon bakom R i soffan och sa att hon inte ville se honom. Hon vill inte se på bilden heller, hon tycker att han är"läskitt", även på bild.
I dag är det loppis med T:s klass. Jag mår fortfarande inte bra, så R är där med honom. F ska till stan med svärmor K och P är kvar hos sin faster. Bäddar för en lugn stund för mamman - kanske?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en UNDERBAR lördag nu.
ps. Våfflor och rödvin går nog utmärkt ihop tror jag ds.

Orchid sa...

Hoppas ni får en lugn helg!
Inte visste jag att F var ett partylejon!!! Nåja, man vet ju aldrig! Huvudsaken var att han hade kul!
Kram till er alla!

Ruccola sa...

Nu får du fan se till att bli frisk syrran! Så här kan du ju inte hålla på :)

Ska försöka ta mig ut och hälsa på snart! kram

Anonym sa...

Vi ÄR ett gammalt strävsamt par...