Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 25 februari 2009

Tror ni de kom?

De sabla fastighetsskötarna kom aldrig. Jag höll mig alltså hemma till tolv i onödan. Inte kunde man ringa dit heller. Telefontid mellan 7-8. I morgon ska jag ringa och höra vad tusan som hände. Om jag orkar kliva upp så tidigt. Mötte grannen, vars hund stod med benen i kors. Hon var inte så nöjd hon heller.

Vi gick till centrum. F:s skolkort dög inte till ID-kort, men han fick ett konto i alla fall, så kan han fixa kort senare. Passet funkar ju också, det hade jag inte tänkt på.

F gick hem med en kompis, efter att ha kramat om svärmor K. Vi tre tjejer gick på minishopping. K ville ha nya stövlar, men hittade ingenting bra. Jag hade en bonuscheck på HM och tänkte att S skulle få välja en tröja själv. Den andra hon hittade, var den nedan. Försökte med alla andra möjliga, med katter och hundar och till och med Mimmi, som varit het på sistonde, men den var rosa och det dög ju inte åt den bestämda unga damen. Alltså blev det:

Sen var vi trötta på shopping och gick hem till Farfar för att fika. S fick välja fikabröd. Kla´var en självklarhet, men tänk att de hade det i form av ett hjärta ocskå! En treåring i himmelriket! Efter att ha varit en tröttgnällig, snorhostig, blek tjej innan vi gick, var hon nu på toppenhumör. Sjöng och pulade i K:s lekrum. Vi hade en toppeneftermiddag helt enkelt. Att Frasse var där gjorde väl sitt till såklart, för som S alltid säger så fort hon träffar en hund: "Hunden älskar mig" (även om de som hon aldrig sett tidigare) så stämmer det faktiskt på Frasse. När Farfar gick med honom på promenad hade han så bråttom att gå hem igen, för att han skulle lägga sig bredvid S, där hon lekte.

Nedan på filmerna: S ritar av sin familj


4 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Hon är ju för söt den där tösen. Och tröjan var jättetuff ju! :)

Anonym sa...

Hantverkare kan man inte boka tid med. Jag sa till en sådan en gång att tänk om jag skulle säga till dig samma sak som du säger till mig...
Kom till kirurgmottagningen mellan 08-12... ..
han och jag bestämde då klockan 08.00 och då var han på plats...

Orchid sa...

S är ju så söt! Och så bra hon kan rita! Ett riktigt charmtroll!
Kram till lilla S!

Anonym sa...

Vilken sötnos hon är:)
-Mammaaaaaa? :)
Underbart, och vad duktig hon är på att rita!!