Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 11 februari 2009

Snurrbubblan

Jag har ett bra tag nu frågat mina söner var alla mössor tagit vägen. Båda två har tittat på mig med STORA oskyldiga ögon och sagt "Ja, JAG vet inte" I dag har jag fått svaret och en av de totalt oskyldiga var såklart inblandad. Jag var på föräldramöte i T:s klass och när vi skulle gå hem fick jag liksom bara för mig att jag skulle titta i hans låda, på hyllan. Hittade inte mindre än 10 (TIO!!!) mössor:

Var tvungen att gå in och visa dem för fröken, för att hon skulle förstå vad jag menade med min snurrige son. Fick även med mig en stycke vinterjacka (?) och en tjocktröja. Överdragsbyxorna fick ligga kvar. De kan ju behövas där. De hittade jag dessutom tre krokar bort från hans plats, på golvet, men eftersom inte många har Gneis och speciellt inte av den där första upplagan, var de ganska lättidentifierade. SOM jag har efterlyst även de byxorna och tjocktröjan. Man får väl bara vara glad att man fann dem helt enkelt.
I övrigt ett mycket trevligt föräldramöte. Hon är helt underbar den fröken (F:s föredetta, för er som har träffat henne). Tyvärr går hon i pension efter denna klass.
Min dag blev f.ö mycket bättre än jag andades i morse. Det var skönt att gnälla av sig. Sedan kändes allt mycket bättre. Jag och S dansade till M Jackson och jag stretchade massor, så höften känns bättre. Sen frostade vi av frysen och lite annat smått, som körde några maskiner tvätt och diskade mm. Vi var även på promenad och köpte en skål, som jag kollat in på Emmaus ett bra tag nu. Trodde den var borta ett tag, men de hade bara flyttat den. (Får visa den i morgon, kameran har lagt av)
S verkar frisk, så imorgon blir det jobb och dagis igen!

1 kommentar:

Orchid sa...

Du har världens mysigaste Snurrbubbla!
Stor kram till Snurrbubblan!