Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 15 februari 2009

Slutet på dagen


Jag gick ned till jobbet med lite blandade känslor. Inte inför just provningen, men inför kvällen i övrigt. Lite pestsmittad kände jag mig allt, men jag förstår de andra. Inte vill man ha DEN sjukan. Det var kul med vinprovning, men fy vad vi lagt av oss. Har haft alldeles för lite av den varan det senaste året.
Kände mig ändå så pass peppad av dem att jag följde med till bowlingen. Vi var så tidiga att vi skulle hinna äta, så jag tänkte att jag kunde göra det och gå hem sedan. Visade sig att om man inte bokat, så kunde man bara få hamburgertallrik. I vanliga fall är jag inte den grinaste personen vad gäller mat, men jag kände att jag bara inte kunde få i mig en hamburgertallrik, så alltså hoppade jag över. Fick smaka några pommes av en jobbarkompis. Det är hennes tjusiga ketchuphjärta jag fotade och sms:ade till mitt eget hjärta hemma i soffhörnet.
Ölkylen på bowlingen var väl inte den mest exotiska jag träffat på, men det kan jag väl förstå. Däremot har jag svårare att förstå att man var tvungen att tigga glas till alla öl, utom Leffe. Vem vill halsa Kilkenny liksom, eller annan öl för den delen. Inte på lokal i alla fall.
Jag var INTE på partyhumör, det visste jag ju innan. Men det var trevligt att vara med ändå. Vi var tre stycken som inte bowlade. Vi hejade lite och pratade massor. Helt okej för mig. Sen bestämde de två att gå vidare, innan de andra var klara, så jag fick sällskap en bit. Har ingen aning om hur resten av kvällen fortskred. Själv var jag hemma till finalen av Melodifestivalen. T hade redan somnat, så ni kan ju förstå hur trött han var.

2 kommentarer:

Mamman på väg sa...

Men Leffe är iallafall vansinnigt gott!! Har du märkt att det smakar lite Jenka?

Dammråttan sa...

Näe, det har jag inte tänkt på. Men den är väldigt godissöt i alla fall. Den passade mig alldeles utmärkt i går!