Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 1 februari 2009

Slösöndag

Idag kom jag alltså ihåg att ta fram kameran, samt ställa telefon på larm en gång i timmen. Tillslut var det resten av familjen som suckande sa "Det är dags att ta kort igen, mamma"

Här kommer en riktig tråksöndag i bildform (ja inte de allra första timmarna, då hade jag inte en tanke på kameran):

4:25: Väckt av P, som behöver gå på toa.

5:25: Väckt igen av S, som inte kan sova för att hon är hungrig (äter lite fil och flingor)

6:25: Slumrar i sängen med S, drömmer om vinterläglag och krockar med bilen - Klarvaken! Ungarna sätter på en film och jag går ut i soffan och slumrar i stället.

7:25: Blir väckt av en duns och tar dagens första bild. Visar sig att dunsen är badrumsvågen. P har fått för sig att han och S ska väga sig:


Passar på att ge S dagens första dos medicin:


8:25: Jag har slumrat i soffan en stund till, men det är ju inte så mycket att ta kort på, så jag går in och tar ett kort i ungarnas rum. S bygger lego:


9:25: Jag surfar en stund vid datorn:



10:25: Dags för "second breakfast" för den lille hoben. Eller mellis kanske. Vi andra äter i alla fall frukost:



11:25: Jag och maken slöar i soffan och tittar på TV. Ungarna leker i rummet. Min man är inte så förtjust i att vara med på bild (uppenbarligen) och försöker se grym ut:



Tar även ett snabbt kort in i barnens rum:



12:25: S och P ska få lunch. Den står i micron. F har kommit på att om man inte diskar en gång i veckan, så får man ingen veckopeng, så han ser sig nödd att uppfylla sin kvot i elfte timmen:
















13:25: Jag tänker mig ett lugnt skönt bad med en god bok. Det håller i sig i ungefär 2 minuter, innan S kommer skuttande "ÅSSÅ BADA!!!" Men det ser ju bra ut på bilden i alla fall ;)



14:25 Jag och S har kommit upp ur badet. Jag sitter i soffan, R drömmer om att hyra stuga i Spanien till sommaren och S dansar framför TV:n till "Let´s Dance". Tyvärr kan jag inte visa det på bild, då hon är som hon var i badet...


15:25: Vi kollar på Batman på datorn:


16:25: Vi tittar fortfarande på Batman. De yngre barnen har roat sig själva hela tiden, men tröttnar strax efter att dessa kort togs:














17:25: Vi lagar middag. Ska bli potatisklyftor. De sega föräldrarna lyckas dock bränna vid dem så att de mest ser ut som musslor med skal. Ingen blir direkt sugen, utan maten äts utan potatis:



18:25: Dags för mat. Unge herr T har äntligen behagat visa upp sig. Eller egentligen har han blivit motsträvigt hemsläpad från våningen under, där han spenderat både natten och hela dagen (fast de var ute ett par timmar på dagen ska tilläggas):


19:25: Pyssel vid köksbordet. Ser nog så mysigt ut, men vi var nära att avbryta flera gånger, för att de inte kunde hålla sams om pennor och saxar och vad det nu var:


20:25: S har precis somnat och P vill ha "ryggkli":







21:25: Jag sitter här och lägger in bilder och text. De två äldsta håller på att somna och R ligger i soffan och laddar inför nattens Superbowl. För de som inte fattar det så kan jag tala om att det är som julafton gånger 100, fast mitt i natten för oss här på den sidan av jordklotet. Jag fattar inte och kommer därför att gå och sova nu. GODNATT!

5 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

ja,detta SuperBowl... är ett jävla tjöt om det här borta, kanske inte så konstigt,*S*
Många fina bilder har du tagit, kul att se! :)

Du är utmanad hos mig förresten.

Anonym sa...

GO STEELERS GO....!!!

Orchid sa...

Roligt med alla foton för en mormor!
Kram!

Anonym sa...

vilken kul grej! Ta ett kort i timmen!:.)

Nu fick man verkligen följa med under er dag!:.)

Men din man såg inte så grym ut... mer som en som försöker låtsas vara arg när han läser en saga med en dumming i ;.)

Jennie sa...

Kul EFIT!!!! Och fotot i ungarnas rum 11.25 eller vad det var är underbar. Så full av liv!