Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 8 februari 2009

Man ska tänka på de små vännerna.


Igår sa P till sin pappa: "När jag blir stor ska jag bli jätterik. Då ska jag köpa massor med fågelmat, så att flera tusen fåglar kan få äta".

Ni kan ju gissa vad den pappan köpte hem från affären i dag. I morgon ska P få sätta upp det i valfritt träd.

I övrigt har det varit en vanlig rätt "trist" (läs skön) helg. Jag jobbade igår. Det var rätt rörigt på slutet. Alla kom på samtidigt att de skulle ha något att sippa på till Melodifestival och hockey. När köerna låg långt bak i butiken och vi skulle stänga om fem minuter, stod en kund med en privatimport. Jag har absolut ingen aning om hur man tar hand om en sån och det går framförallt inte att lösa i kassan. Vi löste det med. Inte helt tillfredställande, men tillräckligt för att vara just då och där.

Medan jag var på jobbet var en del av familjen här och en inte så liten del dvs F, var med sin morbror i stan.


På kvällen var det Melodifestival. Har sett så mycket om det på andra bloggar + givit kommentarer där, att jag nöjer mig med att säga så här: Det är fantastiskt kul att se på Melodifestivalen med ett tioårigt schlagerfan med många åsikter. Jag var nöjd med resultatet och tyckte att CaU fick välförtjänt beröm.


I dag har vi kollat inspelade tv-program + repriser, samt tagit en långpromenad till affären.


Jobbhelgerna är så korta. I morgon är det dags igen. Tur man är ledig på tisdagar :)

Måste ju förresten rätta mig själv från förra inlägget. Min systers pojke var ju inte barnens första kusin, men den första på den sidan.


OJ nu fick R bingo på Bingolotto och sitter och jonglerar med telefonen, med hjärnsläpp om hur man ens använder en sån konstig apparat. Är väl bäst att jag går och hjälper honom.

4 kommentarer:

Orchid sa...

Det är skönt med slöa helger!
Kram!

En häxa på Vift sa...

Lugna helger kan vara skönt det med.
Och jag vet inte, jag klarar inte att vare sig se eller höra CaU, så är det bara. All respekt till de som gillar henne, men jag gör det inte. :)

Jennie sa...

Underbar P som tänker på pippifåglarna :)

Anonym sa...

Vad mysigt att han var så lyhörd och köpte hem fågelmat! Sådant gör en varm i hjärtat! Och barnen lyckliga!