Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 10 februari 2009

Äckelvarning!

Kräk-känsliga bör nog inte läsa förljande inlägg:

Så har den då helt otippat kommit till familjen. Kräksjukan. Inte otippat att den kom, men otippat just nu, då vi lyckades undvika den när den härjade som värst på dagis, men får den, efter en helg i hemmets lugna vrå. Fast vi var iofs på ICA i söndags. Nånstans har i alla fall S plockat upp en äckelsmitta och i går släpptes den lös. S själv sov sig igenom alltihop och har väl knappt fattat vad som hände. Blev mest upprörd över att mamman satte henne sovandes i duschen mitt i natten. Somnade om innan jag ens torkat henne. Sedan sov vi på soffan, för allt från hennes säng var obrukbart. Inklusive madrassen, som fick sig en omgång i badkaret. Man sover inte så där alldeles strålande när någon har kräkts. Hon gjorde det en gång till under natten, men då i hinken. Fortfarande sovandes. HUR klarar man det?

Här kan du fortsätta läsa:

I dag är jag ledig och alla barnen har studiedag, så här är det high life. S mår bättre och har till och med ätit litegrann. Vi hade tänkt gå till simhallen, men det går ju inte nu. Själv har jag ont i höften. Stretchar och försöker få stil på den, men det hjälper knappt. Den är väl avundsjuk på axlarna, som fick sig tre omgångar hos naprapaten och tycker att det är dens tur nu, men det har jag verkligen inte råd med.

Håll tummarna för att S var en engångsföreteelse, snälla!

1 kommentar:

Orchid sa...

Det var ju verkligen tappert att sova sig igenom kräksjukan! Fy farao! Jag hoppas innerligt att det har vänt och lilla S snart ska må bra igen!
Paketet postat för något ögonblick sedan!
Kram!