Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 31 januari 2009

Utmanad

4 av mina favoritprogram på tv:

CSI NY
CSI
Criminal Minds
The Amazing race

(Torftigt, jag vet. Jag är inne i en torftig period, härifrån finns bara utveckling och uppgång)

4 saker som jag gjorde igår:

Lämnade S på dagis
Hängde i soffan
Tog ett långt bad
Hämtade S på dagis


4 saker som jag längtar till:

Komma igång och träna igen
Åka 100 mil norrut
Semestern i sommar (fast vi inte bestämt vad det blir än)
Sportlovet (då jag tagit semester)

4 Favorit restauranger (Fyra? Jag går ju aldrig på restaurang):

Sushirestaurangen i centrum
Mon Ami (alias "Hörnan)
Jensens boeufhouse
Greken i centrum (HU vad liten min värld är)

4 Saker på min önskelista:

Egentligen finns där bara en sak som jag önskar hett och innerligt, men den är inte för egen del, så den kanske inte räknas. Det är att någon som jag håller väldigt mycket av, ska få det fantastiska beskedet att det är dags att hämta en liten flicka från Kina. De har väntat alldeles för länge nu, för att det ens ska räknas som mänskligt och jag vet ju vilka bra föräldrar de kommer att bli.

Min egna önskelista känns så liten och ynklig i jämförelse med något så stort och viktigt, men eftersom alla envist lät bli att följa min önskelista, när jag fyllde, så består den fortfarande av:

God rom
God cognac
God whisky
Gröna växter

4 personer som jag utmanar:
Jag är ledsen, men jag hoppar över den biten.

4 kommentarer:

Orchid sa...

Torftigt, tycker du? Då lever jag också torftigt! Ingen sprit, inga restauranger, barn har jag redan (men det är inte torftigt), är sällan utanför 50-skyltarna. Kort sagt, jag är riktigt lycklig ändå!
Kram!

Jennie sa...

Jag tror jag känner mig utmanad faktiskt ;)

Anonym sa...

Åh, älskar de serierna... CSI och andra krimserier har verklgien räddat oss vissa stunder i sorgen... något annat att tänka på, som tröttar ut hjärnan...

Dammråttan sa...

Jag menade mest att jag inte ens orkar leta nya inspirerande serier. Har ju tittat på CSI-serierna i flera år nu. Man borde tröttna. Och jo, jag kände mig nog lite torftig när jag skrev svaren. Jag kände att jag inte ens längtar efter något just nu. Jag är inte så gammal, borde man åtminstonde inte längta efter att resa, eller skaffa ett nytt jobb (för att få bättre arbetstider om inte annat). Jag tror inte på att jag ska "stanna" precis just nu och här i 40 år till (minst). Det vore för sorgligt. Men just nu är jag nöjd med hur det är och längtar inte efter något annat, men jag hoppas ju på att jag kommer att fortsätta utvecklas lite till i alla fall.
Skönt att höra att det finns andra som gillar dem med!